اختصاصی؛

قاسم میرزایی نیکو، سخنگوی مجمع ایثارگران در گفت و گو با صبح ما، گزارشی از پنجمین نشست مشترک دفتر سیاسی و شورای اجرایی مجمع ایثارگران ارائه کرد.

 

به گزارش ضبح ما، سخنگوی مجمع ایثارگران با اعلام این خبر که نشست مذکور روز گذشته ۲۳ خرداد ماه در فضای مجازی تشکیل شده، گفت: در ابندای جلسه ضمن بررسی چند خبر، دستور جلسه از سوی آقای مهدی کیانی«رئیس هیأت اجرایی مجمع ایثارگران» مطرح شد که با توجه به آن، مباحثی پیرامون شرایط انتخابات مطرح گردید و در همین راستا، دبیرکل محترم حزب نیز با اشاره به آخرین وضعیت جبهه اصلاحات ایران گفت: «جبهه اصلاحات هیچ مصوبه جدیدی نداشته و کماکان آخرین تصمیم با تاکید بر نداشتن کاندیدا متمرکز شده است. نکته دیگر اینکه بعضا تلاش می شود تا دو کاندیدا یکی شوند و در این مسیر گام بردارند تا اتفاق نظر به وجود آید؛ بلکه انتخابات با حضور یک کاندیدا به دور دوم کشیده شود. و مساله دیگر اینکه اطلاعیه های مربوط به مجمع روحانیون و همچنین اظهارنظر مهندس میرحسین موسوی وجه و نقش دیگری را ایجاد کرده است.»

میرزایی نیکو در ادامه گفت: دبیرکل مجمع ایثارگران اظهار داشت که بعضی از دوستان به صورت غیر رسمی به سمت این دو کاندیدا«مهرعلیزاده و همتی» رفتند که البته رسمی نیست و تقریبا هیچ حزبی حمایت خود را از آنها اعلام نکرده است. با توجه به این که حاکمیت تمام قد خودش را برای رییسی هزینه نموده و تاکنون چنین سابقه ای وجود نداشته که تمام شهرها و شهرستانها با شعارها و عکس ها و پیگیری های علنی اینگونه حمایت بی چون و چرایی داشته باشند، بنابراین به سادگی از آقای رییسی به سمت فرد دیگری تغییر نظر نخواهند داد و این حمایت تا ریاست جمهوری ایشان ادامه خواهد داشت. لذا کناره گیری رییسی که تمام سرمایه ها برای او هزینه شده، امکان ندارد و حضور و انتخاب وی، از ناحیه آنها قطعی خواهد بود.

سخنگوی مجمع ایثارگران به نقل از دبیرکل این حزب بیان کرد: از آنجا که هنوز هیچ تصمیم جدیدی از سوی جبهه اصلاحات گرفته نشده، منتظریم تا با توجه به تمامی موارد و نظرسنجی ها بتوانیم جمع بندی نهایی خود را داشته باشیم.

میرزایی نیکو در پایان گفت: در مسابقه برنامه ریزی شده ۲۸ خرداد، برنده اصلی مردم هستند و بازندگان واقعی آقای رئیسی و کسانی هستند که این شرایط را ایجاد کردند. متاسفانه باید گفت که دو کاندیدای حضور یافته در این مسابقه نیز به مثابه توپ جمع کن هایی هستند که توانایی لازم را ندارند.