اختصاصی؛

حزب مجمع ایثارگران ضمن همدردی مجدد با داغدیدگان این فاجعه، بسیج همه ارگانها برای آواربرداری سریع و نجات افراد احتمالا محبوس در زیر آوار را ضروری دانسته و رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت مجروحین را مورد تاکید قرار می دهد.

 

حزب مجمع ایثارگران در پیامی فاجعه متروپل آبادان را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ایام حماسه باشکوه سوم خرداد، خوزستان مظلوم بار دیگر داغ دردی جانکاه را تجربه کرد تا شیرینی سالروز آزادسازی خرمشهر را بر کام ملت تلخ کرده و نشان دهد پس از گذشت سی و اندی سال از پذیرش قطعنامه و پایان جنگ، آنان که نام میراثداران شهدا را یدک کشیدند و نان جنگ را خوردند، چگونه خرمشهر و آبادان را فراموش کردند و این دو شهر را که نماد ایستادگی ملت ایران است همراه با مردمانش به محرومیت کشاندند.
خوزستان قهرمان، محبوب ملت ایران است و رنج مردم آن دیار را ملت ایران در سراسر کشور در جان خود احساس میکند. «حزب مجمع ایثارگران» و مشخصا شاخه حزب در استان خوزستان ضمن اعلام همدردی با مردم شریف و نجیب خوزستان و به ویژه آبادان، مصیبت وارده در پی سقوط برج متروپل را ‌که به کشته و مجروح شدن هموطنان بسیاری منجر شد، یک عزای ملی دانسته و به همه مردم ایران تسلیت عرض میکند.
چنین رخدادهایی که بیش از هر چیز نتیجه یک فاجعه مدیریتی، ضعف در نظارت و فساد سیستماتیک است، قلب ایران را به درد می آورد و صرفا با بیان تسلیت از طرف مسئولین و برخی اقدامات نمایشی آنان التیام نمی یابد.
تقویت جامعه مدنی، احترام گذاشتن به افکار عمومی و آزادی مطبوعات و خبرنگاران میتواند زمینهساز افزایش شفافیت، نظارت و در نتیجه کاهش فساد در کشور باشد. سقوط متروپل سقوط ایده حکمرانی کسانی است که در همه حوزهها پشت درهای بسته برای مردم تصمیم میگیرند و از شفافیت هراس دارند.
حزب مجمع ایثارگران ضمن همدردی مجدد با داغدیدگان این فاجعه، بسیج همه ارگانها برای آواربرداری سریع و نجات افراد احتمالا محبوس در زیر آوار را ضروری دانسته و رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت مجروحین را مورد تاکید قرار می دهد و از خواست عمومی مردم ایران برای برخورد جدی با متخلفین و مقصرین وقوع این حادثه تلخ و فاجعه ملی حمایت میکند.