مرتضی صارمی

خط رسانه ای جریان اقتدارگرا در ایران با پوتین اقتدارگرا در روسیه همزاد پنداری و همدلی کرده و شکست پوتین را شکست خود فرض کرده و پیروزی او را پیروزی خود می پندارد.

 

مرتضی صارمی نوشت: روزنامه دولت سیزدهم در یادداشتی، نوشت رئیس جمهور اوکراین بدلیل جنگیدن با روسیه در حال کشتن مردم است!

باید گفت این شیدایی و تنفر نباید حقیقت را به مسلخ ببرد زیرا حضور تانک های روسیه در داخل شهرهای اوکراین از نشانه های تجاوز این کشور است و تنها کسی که نمی داند خواجه حافظ شیرازی است و بعلاوه ادعای پوتین مبنی بر نپیوستن اوکراین به ناتو شرط خاتمه جنگ است امری قابل کتمان نیست.

بنابراین حمله و تجاوز از سوی روسیه بر همگان روشن است و دفاع از کشور که جان و مال و ناموس شهروندان اوکراینی را در خطر قرار داده است بر همه کسانی که اهل اوکراین هستند ضروری است و این مهم برای یک رئیس جمهور که با رأی شهروندان این امانت را پذیرفته است در اولویت قرار دارد وبا آنچه که در افعانستان رخ داد قابل مقایسه نیست زیرا اشرف غنی در یک انتخابات پر ابهام و ناسالم بر اریکه قدرت تکیه زده بود و خود می دانست که نماینده واقعی مردم نیست و لذا سرنوشت کشور و مردم برای وی اولویت نداشت و فرار را بر قرار ترجیح داد.

و اما آنچه روزنامه دولت به آن اشاره کرده است بسیار قابل تامل است زیرا به متجاوز حق داده که کشور گشایی کند و مدافع را سرزنش کرده است. و این سوال به ذهن هر مخاطبی متبادر می شود لابد در تجاوز عراق به ایران در سال ۵۹ باید مقاماتی که در جنگ حضور پیدا می گردند باید امروز بنا به نظر این رسانه سرزنش و به علت کشتار مردم محاکمه شوند.

خط رسانه ای جریان اقتدارگرا در ایران با پوتین اقتدارگرا در روسیه همزاد پنداری و همدلی کرده و شکست پوتین را شکست خود فرض کرده و پیروزی او را پیروزی خود می پندارد. با این توصیف بی دلیل نبود دلواپسان در جریان مذاکرات برجام و آتش زدن آن در مجلس در آرزوی لیاخوف روسی بودند!!!