رئیس‌جمهوری گفت: کشور به خوبی اداره شده است و روایت واقعیت‌های کشور را کسی تحریف نکند. اما این یک واقعیت است که ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم و یک آدمی که به هیچ چیز متکی نبود به کاخ سفید آمد و از یک توافق ۷ جانبه خارج شد و ایران را در حصر قرار داد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در شصتمین اجلاس مجمع عمومی بانک مرکزی گفت: می دانیم که شرایط کشور ما باید به دو دوره تقسیم می‌کنیم؛ آنچه قبل از سال ۹۷ بود که شرایط کشور ما نسبتا عادی توام با فشار بود و ما توانسته بودیم تا حدودی از تحریم عبور کنیم. سال‌های ۹۴ تا پایان ۹۶ در رشد اقتصادی، تورم و اشتغال واقعا آمار و ارقام افتخار آمیز است و تورم ما ۱۰.۲ درصد بود و در سال ۹۶ تورم ما تک رقمی بود.

وی تاکید کرد: کشور به خوبی اداره شده است و روایت واقعیت‌های کشور را کسی تحریف نکند. اما این یک واقعیت است که ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم و یک آدمی که به هیچ چیز متکی نبود به کاخ سفید آمد و از یک توافق ۷ جانبه خارج شد و ایران را در حصر قرار داد.

رئیس جمهور اظهار داشت: وقتی می‌گوییم در سال‌های قبل ۴۵ میلیارد واردات کالا داریم یک مرتبه می شود ۳۵ میلیارد، معلوم است فشار می‌‌آورد. در این شرایط می‌بینید اقتصاد سر پاست. این افتتاح‌های پنجشنبه‌ها پرچمی بود که به دنیا می‌گفت آمریکا شکست خورده است. سیستان و بلوچستانی که محروم بود ببینید لوله گاز وارد این استان شد. در این دولت بود که گاز وارد سیستان و بلوچستان شد قبل از آن گاز نداشتند.

وی بیان داشت:ما در شرایط تحریم این کار را کردیم و به دشمن گفتیم راه را اشتباه می‌روی و مردم هم در مشقت رفتند. البته مدیریت در زمان جنگ پیچیده است. در دوران دفاع مقدس من فرمانده ستاد پشتیبانی جنگ بودم و در این سه سال هم به دستور رهبر انقلاب من فرمانده جنگ اقتصادی بودم.

رئیس جمهور اظهار داشت: تحریم اصلی در نفت و بانک بود لذا وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی در خط مقدم این جنگ بودند. البته شاید ما قصوری هم داشته باشیم. مثل تیم فوتبالی که سه گل زده یک گل هم خورده اما می‌آیند می گویند یک گل خورده است. خب مرد حسابی بگو سه گل هم زده شده.

روحانی با اشاره به جمع آوری موسسات غیر مجاز در این دولت، تصریح کرد: اولین راه مبارزه با فساد شفاف سازی است. ما با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه کردیم اما بلد نبودیم این را تابلو کنیم و بگوئیم. وقتی می‌خواهیم به دنیا بگوئیم چه کردیم؛ خجالت می‌کشیم و نمی‌گوئیم چه کردیم. واقعا دلم می‌سوزد ما چهار لایحه آوردیم در مجلس و شورای نگهبان هم تصویب شد و رفت جای دیگر و آنجا هم می‌خواهند آنطرف سال با افتخار تصویب کنند.

منبع: اعتمادآنلاین