در گفت و گو با صبح ما؛

جواد امام گفت: مسئولین این خبرگزاری ها که درگذشته سابقه سالها حمایت از فردی چون احمدی نژاد را در کارنامه خود داشته اند و در این مسیر انواع تهمت ها و دروغ ها را به مخالفین رئیس دولت محبوبشان بسته اند، باید به رویه غیراخلاقی خود خاتمه داده و از پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند و امروز نیز از انتشار اخبار دروغ درباره شخصیت های محبوب این مرز و بوم و بیت شریف امام خودداری کنند.

 

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران در گفت و گو با«صبح ما» گفت: متاسفانه خبرگزاری های امنیتی تسنیم و فارس با استناد به روایتی ساختگی از محتوای دیدار حاج سیدحسن آقا با رهبری در صدد ایجاد شکاف میان نیروهای سیاسی و مردم هستند. این ضدرسانه ها که گاهی با دشمنان این مرز و بوم همصدا می شوند و گاهی نیز ژست انقلابی های دوآتشه به خود می گیرند به هر ریسمانی برای تخریب سرمایه های اجتماعی چنگ می زنند.

وی ادامه داد: پرسش اینجاست که این افراد به چه مجوز شرعی، قانونی یا انسانی، انتشار دروغ را سرلوحه کار خود قرار داده اند؟ با اینکه تاکنون بارها اثبات شده که حفظ منافع باندی و جناحی برای یک عده در این کشور از منافع ملی مهم تر است، ولی انتشار برخی مطالب جعلی و تفرقه افکن در رسانه هایی که از بودجه عمومی ارتزاق می کنند این تلقی را ایجاد می کند که گروهی آزادند هر اراجیفی را به نقل از منابع آگاه یا به گفته برخی اشخاص خاص منتشر کنند.

دبیرکل مجمع ایثارگران افزود: شوربختانه دیده می شود که آنها در این میان، توجهی به نتیجه ای که از خبرهای دروغ شان در سطح جامعه حاصل می شود، ندارند. این چه شیوه ای است که اگر اقلیتی در این کشور با شخصی یا جریانی مخالف است، باید به هر طریقی خبرهایی از او یا آن جریان منتشر کند که مبنای درستی ندارند.

امام بیان داشت: محتوای دیدار اخیر حاج سیدحسن خمینی با رهبری دقیق و به دور از ابهام از سوی سیدیاسر خمینی منتشر شده است و فرافکنی در این زمینه جز رسوایی بیشتر برای دروغگویان و فرصت طلبان نتیجه ای در برندارد.

او اظهار داشت: جاعلان خبر که گاهی سر از فیلم سازی های شبه هالیوودی درمی آورند و با گاندوهای ساختگی شان حقیقت را می بلعند و گاهی هم با انتشار اخبار دروغ درباره مذاکرات وین، به مدافعان تحریم های فزاینده علیه کشور می پیوندند، بدانند که در این مقطع با وجود شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، دیگر هیچ حقیقتی پنهان نمی ماند و آنهایی که خود را به خواب خرگوشی زده اند در اشتباهی محض به سرمی برند اگر گمان کنند که خبرها به همان شکلی که آنها می خواهند منعکس خواهد شد.

امام بیان کرد: مشخص نیست چرا شرح یک دیدار که در آن توصیه ای هم از سوی رهبری مبنی بر عدم کاندیداتوری یادگار گرانقدر امام(ره) صورت گرفته است، مورد توجه برخی خبرگزاری های امنیتی قرار گرفته است و به نظر می رسد که این موضوع برای عده ای گران تمام شده است.

دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: برداشت عده ای نباید چنین باشد که تنها راه مقابله با خبری که باب میل شان نیست، ترویج دروغ و تهمت است. کدام مسلمانی انتخاب این شیوه را در دین خود مجاز می شمرد؟ آیا این با راه امام و شهدا سازگار است که بیت ایشان را با انتشار اخباری مسموم و دور از واقع مورد هجمه قرار دهند؟ آقایان بهتر است کمی به عاقبت کارهای خود فکر کنند و دست به رفتارهای این چنینی نزنند. چرا که روا نیست با پول بیت المال و به خاطر عقده گشایی های خود به منافع ملی و انسجام نیروهای سیاسی درون کشور لطمه وارد کنند.

وی در پایان گفت: مسئولین این خبرگزاری ها که درگذشته سابقه سالها حمایت از فردی چون احمدی نژاد را در کارنامه خود داشته اند و در این مسیر انواع تهمت ها و دروغ ها را به مخالفین رئیس دولت محبوبشان بسته اند، باید به رویه غیراخلاقی خود خاتمه داده و از پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند و امروز نیز از انتشار اخبار دروغ درباره شخصیت های محبوب این مرز و بوم و بیت شریف امام خودداری کنند.

 

به گزارش صبح ما، امروز خبرگزاری های فارس و تسنیم در اقدامی هماهنگ، روایتی از محمدعلی وکیلی درباره دیدار اخیر یادگار امام با رهبری منتشر کردند که در آن ادعا شده است هیچ توصیه ای دال بر عدم کاندیداتوری به سیدحسن خمینی از سوی رهبری صورت نگرفته است.