اختصاصی؛

حسین احمدی گفت: مردم از خودشان می پرسند و مردد و متحیر می شوند که نکند این پدیده ریشه نفوذی در نهادهای حاکمیتی و دینی رسمی کشور دارد. لذا چه انتظاری هست، وقتی که از سوی نهادهای رسمی دینی و حاکمیتی با انحطاطات و جریان های افراطی برخوردی صورت نمی پذیرد، آن محملی برای نفوذ و سوءاستفاده بیگانگان نگردد.

 

حسین احمدی در گفت وگو با «صبح ما» درباره حوادث اخیر مربوط به مسمومیت دانش آموزان در برخی شهرهای کشور اظهار داشت: این روزها ملت شریف ما با رویداد تلخ و فاجعه آمیز تهاجم و تعرض به مدارس دخترانه با گازهای سمی مواجه اند. عمق و گستره این فاجعه از نظر اطلاعاتی و امنیتی بسیار شگفت انگیز است. واقعه ابتدا از سه ماه پیش، از مدارس دخترانه شهر قم رخ داده است.

وی افزود: اطلاعات آن مثل بسیاری از وقایع عجیب و غریب دیگر کشورمان، به جای ورود مراجع قانونی و رسمی، ابتدا بصورت غیررسمی در فضای مجازی مطرح و فاش می گردد. پس از این مدت، این معضل به طور تعمیق یافته و گسترده تر در سراسر کشور دامنه دار می شود. پرسش اساسی اینجاست؛ مسئولین امر اطلاعاتی، امنیتی و قضایی، وزرا و وزارت خانه های کشور، اطلاعات و آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، دادستان کل کشور و امثال هم چگونه می شود که در این زمان غیرمتعارف، هیچ واکنش درخوری جهت پیشگیری و تبدیل شدن آن به فاجعه ای که امروز مشاهده می کنیم، از خود نشان نداده اند و حتی هم اینک نیز با ابهام نسبت به آن واکنش نشان داده می شود.

او ادامه داد: برای ملت ما علامت سوال و ابهام آمیز است که کش دار شدن این فاجعه در این زمان غیرمتعارف چگونه ممکن است؟ نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، دولت و وزارت خانه های مربوطه تاکنون کجا بوده و چه کرده اند یا چه می توانسته اند در جهت پیشگیری از چنین فاجعه‌ای انجام دهند؟ و چرا نکرده اند؟

احمدی در همین رابطه پرسید: چرا اطلاعات، بصورتی شفاف، درست و رسمی از این رویداد به مردم گزارش نمی شود؟ به قول آن مرجع عالیقدر در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اگر هنوز ابعاد ریشه و علل واقعه معلوم نشده است که موضوع خیلی رعب انگیز و وحشت زا می شود.

به گفته او، مردم از خودشان می پرسند آخر چگونه در داخل مرزهای کشور، در حریم شهرها، در اختصاصی ترین حریم یعنی مدارس دخترانه، این سطح و عمق و نفوذ استراتژیک، تعریض رخ داده است و مسئولین امر با بی عرضگی هر چه تمام تر با آن مواجه می شوند و مواضع سطح پایین، غیر قابل قبول و بعضاً توهین آمیز به ملت را اعلام می نمایند؟

وی ادامه داد: مردم از خودشان می پرسند و مردد و متحیر می شوند که نکند این پدیده ریشه نفوذی در نهادهای حاکمیتی و دینی رسمی کشور دارد. لذا چه انتظاری هست، وقتی که از سوی نهادهای رسمی دینی و حاکمیتی با انحطاطات و جریان های افراطی برخوردی صورت نمی پذیرد، آن محملی برای نفوذ و سوءاستفاده بیگانگان نگردد.

او افزود: فاجعه مضاعف می شود وقتی برخورد پلیس را نگاه می کنیم که به جای کشف و انهدام مبدا و منشاء این عملیات ضد امنیتی و ضد ملی، با عجز هر چه تمام تر جا خالی داده می شود. فاجعه دوم آنجا رخ میدهد که به والدین و مادران معترض با حریم شکنی و روش های غیر قانونی و غیر شرعی، تعرض می کنند و پلیس به جای برخورد با آنها رسما بیانیه اعلام برائت می دهد.

احمدی در پایان گفت: ما ایثارگران دو دغدغه عمده و واحد داشته و داریم. واحد اسلام و واحد ایران، البته واحد اسلام و اسلامیت، متولیان خود را دارد خداوند با علما عهد کرده که در برابر سیری ظالم و گرسنگی مظلوم سکوت نکنند و این آموزه ای از نهج‌البلاغه است که مولا علی علیه السلام آن را گوشزد کرده است. اما درباره واحد ایرانیت و ملیت، به باور ما معلوم است که وقتی جمهور مردم در محاق فرو رود. و حاکمیت برآمده از رای ملت نباشند و این گستره ناشی از حکمرانی بد، همه ناشی از پشت کردن به خواست ملت است. اگر حکومت دغدغه ملت در وجودش نهفته باشد این حجم از فجایع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و امنیتی از جمله تعرض به مدارس دخترانه نباید رخ می داد.