محمد محمودی

آیت‌الله هاشمی به‌شدت معتقد بود برای جریان تزئینی کردن رای مردم، هیچ فرقی بین رئیس دولت اصلاحات و روحانی و حتی «رئیسی» وجود ندارد و هدف نهایی آنها از تعقیب پروژه ابتذال جمهوریت و تقویت دوقطبی ملت- حکومت، نهایتا اثبات ناکارآمدی روحانیت در اداره کشور است.

 

محمد محمودی نوشت: اسفندمــاه سال ۸۸ یکــی از مـعـدود گــفت‌وگـو‌هــای آیت‌ا… هاشمی را درباره ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی انجام دادم که بعدها با انتشارش در سایــت شخصی ایشان (hashemirafsanjani.ir) بازتاب وسیعی با تیتر«امروز صدای متحجران بلندتر شده است»، پیدا کرد.

اشاره امروزم به گفت‌وگو ۱۲ سال قبل با رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از جهت ذکر پرسش و پاسخی کوتاه با آیت‌ا… هاشمی در حاشیه آن گفت‌وگو است که با شرایط امروز کشور همخوانی بسیاری دارد. سوال کوتاه آن روزم از آیت‌ا… هاشمی این بود که اگر صدای متحجران در فضای کشور غالب شود چه خسارتی برای آینده جمهوری اسلامی دارد؟

پاسخ آن‌روز آیت‌ا…‌هاشمی کوتاه ولی بسیار معنادار بود. پاسخ این بود. «تحجر یعنی عقبگرد و عقبگرد هم یعنی ابتذال». آن‌روز فرصت نشد کمی بیشتر از آیت‌ا… هاشمی در این زمینه بپرسم. ولی بعدها برایم مسجل شد آیت‌ا…‌هاشمی، بیش از هر چیزی نگران تزئینی شدن رای مردم و نهایتا ابتذال جمهوریت بود.

نگاهی به مجموعه اقدامات آیت‌ا… هاشمی از انتخابات ۸۴ تا زمستان ۹۵ (زمان ارتحال) نشان می‌دهد که ایشان تمامی تلاش خود را به‌کار گرفت تا مانع موفقیت پروژه ابتذال جمهوریت از دو مسیر «نازل کردن استانداردهای رجل سیاسی» و «ناامید کردن مردم از  کارآمدی صندوق‌های رای برای پیشرفت کشور» شود. از همین جهت هم تعبیر «امروز می‌توانم راحت بمیرم» را زمانی همه از دهان آیت‌ا… هاشمی شنیدند که موفق شد، احمدی‌نژاد را به عنوان یکی از مهم‌ترین مهره‌های پروژه ابتذال جمهوریت، کنار زده و با اثربخشی بی‌نظیرش در صحنه انتخابات ۹۲، شخصیتی باسابقه، معتبر، معتدل و مقبول را در جایگاه رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و مسیر تزئینی کردن رای مردم و نهایتا ابتذال جمهوریت را حداقل برای ۸ سال متوقف کند.

آیت‌الله هاشمی به‌شدت معتقد بود برای جریان تزئینی کردن رای مردم، هیچ فرقی بین رئیس دولت اصلاحات و روحانی و حتی «رئیسی» وجود ندارد و هدف نهایی آنها از تعقیب پروژه ابتذال جمهوریت و تقویت دوقطبی ملت- حکومت، نهایتا اثبات ناکارآمدی روحانیت در اداره کشور است. نگاهی به نحوه برخورد جریان ضد روحانیت با ۵ رئیس جمهور قبل از آیت‌ا… رئیسی نشان می‌دهد، هیچ‌کدام این روسای جمهور به اندازه احمدی‌نژاد، مورد تایید، تقویت و حمایت این جریان نبوده و نیستند، چون تنها احمدی‌نژاد بود که موفق شد بالاترین خدمت را به پروژه ابتذال جمهوریت انجام داده و ده‌ها درجه جایگاه ریاست جمهوری را در افکار عمومی داخلی و عرصه‌های جهانی، تنزل دهد.

آیت‌الله رئیسی باید بداند در چنین شرایطی روی کار آمده و اگر در سیل «مشکلات اقتصادی» غرق شود، مطمئنا نخواهد توانست در مقابل جریان ابتذال جمهوریت، عرض اندامی ‌کند و اگر راهی برای توقف پروژه ابتذال جمهوریت در اذهان عمومی پیدا نکند، در کمتر از یکسال دیگر، از نام «رئیسی» هم «روحانی» دیگری برای افکار عمومی ساخته خواهد شد، تا مردم بیش از پیش باورشان شود که اداره کشور، کار روحانیت نیست! آقای‌رئیسی! باور کنید از امروز یک چشم شما باید نگران پروژه بسیار مرموز ابتذال جمهوریت باشد که آیت‌ا…‌هاشمی همواره با نگرانی عمیقی تاکید داشت، هدف آخرشان، نابودی سنگری است که سال‌هاست مزورانه پشت آن، سنگر گرفته‌اند!

 

منبع: آرمان