نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید روی بحث واکسیناسیون مانور دهیم.

 

مهرداد ویس‌کرمی اظهار کرد: در یک مقطعی با رعایت فاصله‌های اجتماعی و اجتناب از دورهمی در این بیماری به ثبات رسیدیم.

وی افزود: متاسفانه مجددا با عدم رعایت موازین بهداشتی، رفتن به سفرها، عدم رعایت فاصله اجتماعی و حضور در تجمعات سبب شدت گرفتن شیوع این بیماری در کشور و لرستان شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم رعایت از سوی مردم حتی ممکن است شاهد تیپ‌های جهش یافته‌ای از ویروس باشیم.

ویس‌کرمی در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: با توجه به اینکه در دنیا ظرفیت تولید واکسن پاسخگوی تعداد متقاضیان نیست و واکسن‌های تولیدی برای موثر بودن در حال آزمون و خطا هستند نباید روی بحث واکسیناسیون مانور دهیم.

وی اضافه کرد: دولت وظیفه دارد به‌طور جدی پیگیری این موضوع باشد اما ضرورت دارد مردم رعایت کنند تا این زنجیره انتقال قطع شود و واکسن داخلی به تولید انبوه رسیده و مشکل حل شود.

ویس‌کرمی با بیان اینکه شیوع و جهش کرونا ویروس در لرستان به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم است، گفت: در این مقطع بیشتر از آنکه ذهن‌ها را به سمت واکسیناسیون سوق دهیم بهتر است مردم رعایت کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برخی از بخش‌ها، روستاها و حتی شهرهای استان مراسم ترحیم و فاتحه‌خوانی با همان کثرت جمعیت در حال برگزاری است.

ویس‌کرمی با بیان اینکه دیدارهای خانوادگی و تجمعات هنوز وجود دارد، تصریح کرد: همانطور که قبل از انجام واکسیناسیون با رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌های فیزیکی و اجتماعی آمار دو رقمی شد این راهکار را در حال حاضر می‌توان بکار گرفت.

وی گفت: حتی اگر از واکسیناسیون استفاده شود ممکن است ایمنی آن ۱۰۰ درصد نباشد و معلوم نیست چندماه ایمنی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی موارد چاره‌ای جز تعطیل کردن نداریم اما مهمتر از آن این است که مردم رعایت کنند و چنانچه تعطیلی باشد و مردم در جاهای دیگر تجمع کنند فایده‌ای ندارد.

ویس‌کرمی با اشاره به اینکه تعطیل کردن باید در شرایط اضطراری و اورژانسی صورت گیرد، گفت: البته باید دولت از اصنافی که متضرر شدند حمایت کند تا بیش از این دچار آسیب نشوند.

 

منبع: ایسنا