جواد امام

اگر واقعا قصد صیانت از حقوق کاربران را دارید، از اکثریت مردم نظرسنجی کنید و از آنها بخواهید نظرات خود را برای طرح صیانت از فضای مجازی اعلام کنند. یک رفراندوم برگزار کنید و از مردم بخواهید نظرات خود را برای این مسائل مهم در کشور اعلام کنند.

 

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران نوشت: طرح صیانـت از فضای مجازی به اقتـصاد مردم کمکی نخواهد کرد و فقط باعث دلخوری بیشتر مردم خواهد شد. با بسته شدن اپلیکیشن‌های برندی مانند اینستاگرام و واتساپ بسیاری از مشاغل اینترنتی تعطیل خواهند شد و اکثریت این افراد بیکار می‌شوند.

این راهی که نمایندگان مجلس می‌روند در اصل راه انسداد فضای مجازی در است و کمکی به فرصت‌های اقتصادی بیشتری در کشور نخواهد کرد. عده‌ای می‌خواهند با حذف گروه‌های سیاسی اجازه ندهند که همه جناح‌ها بتوانند نظرات خود را در جامعه اعلام کنند. نمونه این مورد را هم در انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد بودیم که به گروه‌هایی در جامعه اجازه ندادند کاندیدا‌های اصلی شان حضور داشته باشند. کار به‌جایی رسیده که حاضر نیستند، صدای منتقدان را هم کامل بشنوند.

البته اینکه بخواهید شرایط را محدود کنید قطعا با شکست مواجه خواهند شد. اینکه برخی مسئولان تحمل شنیدن انتقادات را در جامعه نداشته باشند و حداقل حقوق مردم را هم بخواهند به اسم صیانت از آنها بگیرید، ظلم به ملت ایران است. اگر مساله شما صیانت از حقوق کاربران است، پس چرا صدای مردم را نمی‌شنوید که چند روز است از راه‌های مختلف به مصوب مجلس یازدهم برای طرح صیانت از فضای مجازی اعتراض می‌کنند.

اگر واقعا قصد صیانت از حقوق کاربران را دارید، از اکثریت مردم نظرسنجی کنید و از آنها بخواهید نظرات خود را برای طرح صیانت از فضای مجازی اعلام کنند. یک رفراندوم برگزار کنید و از مردم بخواهید نظرات خود را برای این مسائل مهم در کشور اعلام کنند. این درست نیست که مجلس یازدهم با شعار حل مشکلات اقتصادی بر سر کار آمده است، اما برای مسائل مختلف کشور مانند برجام یا فضای مجازی موانع ایجاد می‌کند. تندروها بودند که اجازه ندادند برجام به سرانجام برسد و اجازه حل شدن مشکلات اقتصادی را ندادند. دست از سر فضای مجازی و اینترنت بردارید و راه را برای همین درآمد حداقلی مردم نبندد.

مصوب مجلس برای صیانت از فضای مجازی اعلام می‌کند که اینستاگرام و واتساپ باید به شرایط ۱۴گانه‌ای که نمایندگان مجلس یازدهم مصوب کرده‌اند، پایبند باشند. طبیعتا هیچ نماینده‌ای از اینستاگرام و واتساپ حاضر نیست که در ایران باشد و فقط ما مسیر استفاده مردم از فضای مجازی را خواهیم بست. ‌متاسفانه عده اندکی با رای حداقلی بر سرکار آمده‌اند و در مسیر درستی حرکت نمی‌کنند و کسی را هم قبول ندارند، جز خودشان!

 

منبع: آرمان