مرتضی صارمی

به جای ظاهر سازی و لج بازی و ارسال گزارشات غیر واقعی برای مقامات و استمرار این بازی خطرناک مانند مرد استعفا بدهید زیرا جلوی ضرر را هرکجا بگیرید سود است.! خاطر جمع باشید آنها که توسط گفتمان شما خانه نشین شدند، نمرده اند!

 

مرتضی صارمی نوشت: دوستی می گفت رئیس اداره ای داریم وقتی قلقلکش می دهیم چند روز بعد می خندد. حال حکایت جنابعالی به عنوان رئیس سازمان اجتماعی و معاون وزیر کشور است افرادی از دهه شصت و هفتاد به علت رفتار بخش هایی از حاکمیت زنگ خطر را به صدا در آورده بودند که جامعه میل به ایجاد تغییرات اساسی دارد ولی به جای اینکه حرفشان شنیده شود یا حذف شدند یا تبعید شدند یا گرفتار راهروهای دادگاه و سلولهای زندان شدند.

در دولت دوازدهم برای نظم بخشیدن به انجام امور سیاسی و اجتماعی در حوزه مدیریت سیاسی استان‌ها و شهرستانها سامانه ای تحت عنوان ” سامانه پایش مدیریت سیاسی استانداری‌ها ” طراحی و ابلاغ شد. بر اساس این طرح، محورها و شاخص های مرتبط با این حوزه تدوین گردید تا به موجب آن از تداخل در حوزه وظایف بخشی و فرابخشی استانداریها و فرمانداریها جلوگیری شود. بطور مثال افتتاح یک چشمه سرویس بهداشتی را به عنوان «رضایت مندی سیاسی» تلقی و در فراوانی آمار عملکرد حوزه وظایف بخشی گنجانده می شد در حالیکه شاخص میزان رضایت مندی سیاسی با میزان مشارکت در انتخابات، حضور در میادین و راهپیمائیها و نظرسنجی ها امکان پذیر است یا شاخص «احساس امنیت عمومی» را با میزان کشفیات اسلحه و مواد مخدر نیروی انتظامی سنجه می کردند در حالیکه حضور فیزیکی و علنی پلیس خود به معنی فقدان احساس امنیت عمومی است. بطور مثال شما در یک جاده حرکت می کنید ولی با وجود حضور پلیس راه، از تعدد «خودروهای شوتی» که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند احساس ناامنی می کنید اگر از رانندگان نظر سنجی شود فراوانی احساس ناامنی نشان از افزایش آمار در این محور دارد.
در زمانی که جنابعالی در دولت قبل هم این مسئولیت را داشتید دفتر سیاسی در خصوص راه اندازی دفاتر نمایندگی آستان قدس با تولیت رئیس جمهور فعلی تحت عنوان ” خادم یار” هشدار داده بود که این دفاتر با پوشش خدمات اجتماعی و بکار گیری عناصر سیاسی در این دفاتر کار سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می کند و این سوء استفاده از عناوین و ارزش های مورد احترام جامعه تبعات منفی خواهد داشت بنابراین ضروریست با دقت زیر نظر داشته باشند تا باعث بی نظمی در اداره امور نشوند اما متأسفانه افراد تحت امر شما در مراسم های افتتاح ابن دفاتر شرکت می کردند. یا اعتبارات حوزه اجتماعی را بدون اینکه در جای خودش هزینه شود و سازمان را در مسیر وظایف بخشی کارآمد کند با سند سازی در قالب پژوهشهای کتابخانه ای که در مراکز دیگر با تغییر عنوان پیدا می شد به دوستان و رفقای خود اختصاص می دادید و امروز از کاهش تاب آوری و کج روی و رفتارهای هنجار شکنانه سخن رانده اید و همینطور اظهار داشته اید «اگر احساس کنیم به دلیل نا کارآمدی ها ، نگرش مردم به سمتی می رود که گویا حکومت دینی در حل مشکلات کشور موفق نیست و شاید حکومت دیگری نظیر حکومت سکولار و غیر دینی می تواند مشکلات کشور را حل کند ، آن زمان زنگ خطر برایمان به صدا در می آید».
در پاسخ باید گفت: انواع مختلف و متفاوتی از نظامهای سیاسی در دنیا وجود دارد. نظام سیاسی جمهوری اسلامی هم نوعی از این حکومتهاست آنچه یک نظام سیاسی را کارآمد یا ناکارآمد می کند بستگی به افرادی دارد که در ساختارهای آن قرار می گیرند یکی از چاقو برای جراحی و علم پزشکی استفاده می کند و دیگری با چاقو به جان آدمها می افتد و با ایجاد رعب و وحشت، بی نظمی و هرج و مرج را افزایش می دهد. جنابعالی به عنوان یک کارگزار این ساختار که ملبس به لباس دینی و ارزشی هستید چگونه عمل کرده اید که با داشتن ابزارهای لازم بخصوص صدا وسیما و مساجد و نمازجمعه ها و مراکز آموزشی و پرورشی احساس نگرانی می کنید؟ گفتمانی که جنابعالی به آن منسوب هستید از ابتدا به لوازم و قواعد نظام سیاسی که سرنوشت مردم را به دست خودشان سپرد اعتقاد نداشتید و با دخالت حوزه ارشاد و نظارت در اجرا، مکانیزم انتخابات و جمهوریت را از حیز انتفاع ساقط کردید و به عدالت مورد ادعای خود هم عمل نکردید. آنچه شما امروز آنرا به عنوان زنگ خطر می دانید سالهای قبل هشدار داده بودند و شما امروز آن را احساس می کنید( قلقلک). آقای به ظاهر ارزشی آنگاه که جریان سواستفاده گر را حمایت و جواز ارتقا پیدا کردید باید به این روز هم فکر می کردید آنروز که اعتبارات اجتماعی را در جای غیر هزینه می کردید به این هم فکر می کردید. آقای ارزشی زرنگ بازی کافی است به جای ظاهر سازی و لج بازی و ارسال گزارشات غیر واقعی برای مقامات و استمرار این بازی خطرناک مانند مرد استعفا بدهید زیرا جلوی ضرر را هرکجا بگیرید سود است.! خاطر جمع باشید آنها که توسط گفتمان شما خانه نشین شدند، نمرده اند!