معاون سیاسی حزب اتحادملت گفت: سیاست خارجی ام المسائل مشکلات کشور است و ریشه بسیاری از مشکلات کشور در سیاست خارجی است و آن چیزی که باعث مشکل معیشت مردم ما شده سیاست خارجی است که اقتصاد کشور را در شرایط سختی قرار داده است. ما برای اینکه بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم به یک تجدید نظر اساسی در سیاست خارجی کشور نیاز داریم.

 

محسن میردامادی در نشست رونمایی از برنامه حزب اتحاد ملت به مناسبت سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان که فلسفه وجودی آن در قانون اساسی ما برای نظارت بر انتخابات و جلوگیری از دخالت های دیگران در انتخابات بوده خودش مظهر دخالت در انتخابات شده و هر روز در دخالت در انتخابات گامی جلوتر می گذارد و با رویکردی که در پیش گرفته اند عملا انتخابات را از معنی تهی می کنند و اگر این مسیر بخواهد پیش برود، انتهای این مسیر به تعیین رئیس جمهور توسط شورای نگهبان و رأی تأییدی مردم خواهد شد. به هیچ وجه روح قانون اساسی و مباحثی که در خبرگان قانون اساسی بوده این نیست که امروز شورای نگهبان اجرا می کند.

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت تأکید کرد: سیاست خارجی ام المسائل مشکلات کشور است و ریشه بسیاری از مشکلات کشور در سیاست خارجی است و آن چیزی که باعث مشکل معیشت مردم ما شده سیاست خارجی است که اقتصاد کشور را در شرایط سختی قرار داده است. ما برای اینکه بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم به یک تجدید نظر اساسی در سیاست خارجی کشور نیاز داریم.

وی افزود: در دوره آیت الله هاشمی و آقای خاتمی با یک تعامل سازنده با کشورهای منطقه کاملا توانستیم منافع کشور را تأمین کنیم. تقابل ما با کشورهای منطقه روی روابط بین الملل تأثیر می گذارد. باید به رقبا فرصت ندهیم که بتوانند علیه ما اقدام کنند. ما طبیعتا با هیچ کشوری دوست دائمی یا دشمن دائمی نیستیم. من فکر می کنم دولت آینده ما باید بتواند مشکلات بین المللی را حل کند.