محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا، در خصوص دلیل تأخیر در معرفی کابینه سیزدهم، به جماران گفت: من فکر می کنم آقای رئیسی به دنبال معرفی کابینه نسبتا متعادل است اما جریان جبهه پایداری و برخی از کسانی که در انتخابات از ایشان حمایت کردند و یا به نفع ایشان کنار رفتند، دارند فشارهایی را می آورند که ایشان تیم تندروتری را انتخاب کند.

 

یک فعال رسانه ای اصولگرا با اشاره به سهم خواهی جبهه پایداری و کسانی که در انتخابات به نفع رئیسی کنار رفته اند، گفت: لیستی که من دیده ام در آنها افراد افراطی یا باند سابق آقای احمدی نژاد اگر هم هست در حد یکی دو نفر است و خیلی زیاد نیست و این گونه به نظر می آید که تقریبا افراطیون در کابینه آقای رئیسی جایی ندارند.

محمد مهاجری در گفت و گویی در خصوص دلیل تأخیر در معرفی کابینه سیزدهم به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من فکر می کنم آقای رئیسی به دنبال معرفی کابینه نسبتا متعادل است اما جریان جبهه پایداری و برخی از کسانی که در انتخابات از ایشان حمایت کردند و یا به نفع ایشان کنار رفتند، دارند فشارهایی را می آورند که ایشان تیم تندروتری را انتخاب کند.

این فعال رسانه ای اصولگرا افزود: بخش دیگر این است که به هر حال افرادی هم در تیم اقتصادی از ایشان سهم خواهی دارند و این سهم خواهی ها دلیل تأخیر در معرفی کابینه سیزدهم شده است. بخش سومی که فشار می آورند از طرف کسانی است که آقای رئیسی در مورد حضور آنها در کابینه تأکید دارد و برخی از آنها برای حضور شروطی دارند. در تیم اقتصادی، سیاسی و بخش های دیگر فرقی نمی کند.

وی تصریح کرد: نظر برخی افراد این است که کابینه باید هماهنگ باشند و مدعی هستند که این هماهنگی بین تیم های خاصی بیشتر وجود دارد. مثلا به دنبال این هستند که تیم اقتصادی با معاون اول رئیس جمهوری هماهنگ تر باشند. به همین دلیل تغییراتی به وجود آمده و بعضی افرادی که معرفی کرده اند برای اینکه آدم های هماهنگی باشند قوی نیستند و آقای رئیس جمهور دنبال افراد قوی تری است.

مهاجری ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی آقای رئیسی به دنبال افراد قوی تری است. چون به هر حال پاشنه آشیل دولت ایشان وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال است و باید کسی باشد که بتواند این موضوع را محقق کند و لذا باید مدیر کارآمدی باشد. از این جهت به هر حال باید هماهنگی بیشتر باشد.

 

آیا  رئیسی به سهم خواهی ها تن می دهد؟

 

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا آقای رئیسی به سهم خواهی ها تن می دهد، گفت: به نظرم تا الآن در مورد وزیر خارجه ایشان به سهم خواهی ها تن نداده و امیرعبداللهیان را انتخاب کرده که در مقایسه با آقایان باقری و جلیلی چهره متعادلی است. با اینکه قبلا آقای باقری را برای سرپرستی وزارت خارجه فرستاده بود و حتی شایعه انتخاب آقای جلیلی بود، اما ایشان فرد متعادل تری را معرفی می کند که با دیدگاه های آقای رئیسی همراه تر است و دو به شکلی موافق این هستند که برجام باقی بماند.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد سایر وزارتخانه ها نیز اظهار داشت: لیستی که من دیده ام در آنها افراد افراطی یا باند سابق آقای احمدی نژاد اگر هم هست در حد یکی دو نفر است و خیلی زیاد نیست و این گونه به نظر می آید که تقریبا افراطیون در کابینه آقای رئیسی جایی ندارند.

 

منبع: جماران