حسین کاشفی

متاسفانه برخی می‌خواهند خود را به عنوان قیم مردم معرفی کنند در‌صورتی که مردم اصلا قیم نمی‌خواهند، مردم می‌دانند چه می‌خواهند، مردم انقلاب کردند، مردم قانون اساسی را تصویب کردند و همین مردم هم حق دارند که نظر بدهند.

 

جسین کاشفی نوشت: جبهه اصلاح‌طلبان ایران بنا را بر این داشت که در انتخابات شرکت کنند اما با توجه به مسائلی در بیانیه‌ای اعلام کرد کاندیدای اصلی ندارد و از کاندیدای خاصی هم حمایت نمی‌کند.

اما آنچه در این میان نگران‌کننده است این است که متاسفانه عده‌ای که عنوان نماینده مردم هم دارند، از عدم مشارکت به نوعی استقبال می‌کنند و معتقدند که مشارکت اکثریت نتیجه هیجانی را به بار می‌آورد درصورتی که وقتی از حضور اکثریت مردم صحبت می‌کنیم یعنی وحدت ملی، یعنی در جهت تامین منافع ملی، یعنی رفع کننده تهدیدات بین‌المللی. باورم این است که این افراد یا با مردم ارتباطی ندارند یا معلوم نیست از چه موضعی این سخنان را که در‌واقع توهین به شعورمردم است را بر زبان می‌آورند.

در‌صورتی که امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری بارها و بارها از حضور پر شور و گسترده مردم و اینکه مردم هستند که تعیین تکلیف می‌کنند، سخن گفته‌اند البته هر فردی حق دارد حرف، نظر و انتقادش را بیان کند اما خوب است که قبل از آن یک نگاهی به قانون اساسی بیندازد، به خصوص شخصی که نماینده مجلس است و قرار است از موضع نمایندگی مردم حرفش را بزند، حداقل به حقوق مردم توجه کند و احترام به حقوق مردم را که جزو وظایفش محسوب می‌شود را به جا بیاورد.

علاوه بر این همه ما قانون اساسی را خوانده‌ایم و واقف هستیم که به طور مداوم بحث مردم در قانون مطرح شده است که این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و همین قانون مشخص کرده است که هیچ فرد ایرانی با بالاترین مسئول اجرایی در کشور فرقی ندارد اما متاسفانه برخی می‌خواهند خود را به عنوان قیم مردم معرفی کنند در‌صورتی که مردم اصلا قیم نمی‌خواهند، مردم می‌دانند چه می‌خواهند، مردم انقلاب کردند، مردم قانون اساسی را تصویب کردند و همین مردم هم حق دارند که نظر بدهند.