اختصاصی؛

مجمع روحانیون مبارز مخالفت شدید خود را با این تصمیم و هر اقدامی که بر اعتبار نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می کند، اعلام می دارد. همچنین مجمع برتصمیم نهاد اجماع ساز مبنی بر عدم معرفی نامزد انتخاباتی از طرف این جبهه، صحه مى گذارد و آن را اقدامى سنجیده و در جهت پرهیز از افتادن در دامى که مهندسان انتخاباتى تدارک دیده اند مى داند.

 

به گزارش صبح ما، مجمع روحانیون مبارز روز گذشته با شرکت اکثریت اعضا جلسه فوق العاده تشکیل داد، در ابتدای این جلسه که به ریاست جناب آقای خاتمی برگزار شد وضعیت دور از انتظاری که برای انتخابات ریاست جمهوری پیش آمده است، مورد بحث و بر رسی قرار گرفت.

تصمیم شورای محترم نگهبان با صرف نظر از هر نیّت و انگیزه ای که در پشت آن بوده است، بدون تردید ضربه هولناکی به اعتبار نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور زده است. حیرت انگیزتر این است که چنین تصمیم دور از تدبیری در آستانه ارتحال حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی) بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است که همواره بر این حکم عقلائی و الهى ” که میزان رأی ملت است ” صحه مى گذاشت و حیرت مضاعف آنکه چنین تصمیم مغایر با آزادی مردم در تعیین سرنوشت اموری که ارتباط مستقیم با سرنوشت آنان دارد در زمانی گرفته شده است که مصادف با ایام سالگرد نهضت پانزده خرداد است، نهضتی که سر آغاز مخالفت مردم و روحانیّت با شیوه ای از حکمرانی بود که نتیجه مهم آن سلب آزادی مردم در تعیین سرنوشت خود بود و روحانیت این شیوه را علاوه بر آن که برخلاف شیوه عقلائی زمانه می دانست منطبق با تعالیم اسلام در باره رعایت حقوق مسلم جامعه نمی دانست.

مجمع روحانیون مبارز مخالفت شدید خود را با این تصمیم و هر اقدامی که بر اعتبار نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می کند، اعلام می دارد.
همچنین مجمع برتصمیم نهاد اجماع ساز مبنی بر عدم معرفی نامزد انتخاباتی از طرف این جبهه، صحه مى گذارد و آن را اقدامى سنجیده و در جهت پرهیز از افتادن در دامى که مهندسان انتخاباتى تدارک دیده اند مى داند.

همچنین در این جلسه در پی بررسی انگیزه های تصمیماتی از این گونه و اظهارات پس از آن از قبیل این که عدم مشارکت گسترده مردم در انتخابات بر اعتبار آن خدشه ای وارد نمی کند و یا این که هرگاه مشارکت گسترده بوده است انتخاب خوبی صورت نگرفته است و … به برخی زمزمه هائی که در اوان پیروزی انقلاب اسلامی درباره برپایی نظام جدید مطرح گردید اشاره شد که جماعتی در هوای خلافت اسلامی به جای جمهوری اسلامی بودند ولی تدبیر حضرت امام به این خواب و خیال ها پایان داد و گویا امروز افراد یا گروهی از تبار همان خام اندیشان هوای همان خلافت را در سر می پرورانند و همه دلسوزان نظام باید به هوش باشند و جلو چنین فتنه ای را بگیرند، و بسیار هم طبیعی است که کسانی با نیّات خیر خواهانه در این دام افتاده باشند.

در دورانی که همه انقلاب های مردمی دنیا رهبرانشان بدون قانون اساسی و نظر مردم سال های دراز بر حکومت تکیه می زدند، امام خمینی بعد از گذشت کمتر از دو ماه از پیروزی انقلابی بزرگ و حیرت انگیز دستور اولین رای گیری آزاد را به عنوان اصل خدشه ناپذیر در نظام جمهوری اسلامی صادر کرد و و انتخابات آزاد نه تنها مبنا و اساس تأسیس اصل نظام که مبنای تمام نهادهای مهم و سرنوشت ساز کشور و از آن جمله ریاست جمهوری قرار گرفت.

آنچه که در آستانه ساگرد ارتحال امام خمینی توسط شورای محترم نگهبان در عدم احراز صلاحیت شخصیتهای برجسته کشور و خدمتگذار در جمهوری اسلامی به وقوع پیوست و بخش عمده ای از مردم را از داشتن نماینده ای در میان کاندیداها محروم کرد،‌ ضایعه بزرگی بود که با مرام ومسلک مردم محور امام خمینی ونظام جمهوری اسلامی در امر حکمرانی در مغایرت آشکار قرار دارد، این بی اعتنائی بی سابقه به مردم واکنش های زیان باری را در پی خواهد داشت که کاهش مشارکت در انتخابات یکی از آن ها خواهد بود.

مجمع روحانیون مبارز با گرامی داشت یاد و خاطره بنیان گذار جمهوری اسلامی و نیز روز پانزده خرداد و ادای احترام به شهیدان این روز خونین، برای ملت بزرگوار ایران در میان ملت ها سربلندی از خداوند مسئلت دارد و نیز آرزو می کند که همه ایرانیان از مشکلات طاقت سوز معیشتی و از بلای کرونا نجات یابند.

مجمع روحانیون مبارز
۱۱خرداد۱۴۰۰