دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: بارزترین نقش رییس‌جمهوری بحث نمایندگی از طرف مردم است. اگر رییس‌جمهوری این را نداشته باشد، چه متخصص، انقلابی و کاردان باشد هیچ‌کدام جبران‌کننده آن خلا نمی‌تواند باشد.

 

«محمود صادقی» روز سه‌شنبه درباره گمانه‌زنی‌ها از اعلام اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده و فرایند رقابت در این دوره گفت: فرض را بر این می‌گذاریم خبرهایی که به صورت غیررسمی منتشر شده اعتباری ندارد در واقع تا زمانی که این اخبار رسمیت پیدا نکند نمی‌توان براساس آن قضاوتی انجام داد. ممکن است تا همین دقایق یا چند ساعت آینده اسامی رسما اعلام شود.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره ویژگی رییس‌جمهوری منتخب گفت: رییس‌جمهوری برگزیده باید با اصلاح‌ یکسری از فرایندها وضع معیشتی را بهبود بخشد و باید میان مردم پایگاه قابل قبولی داشته باشد و بهترین و بارزترین نقش رییس جمهوری بحث نمایندگی از طرف مردم است. اگر رییس جمهوری این را نداشته باشد، چه متخصص، انقلابی و کاردان باشد هیچکدام جبران کننده آن خلا نمی‌تواند باشد. باید شرایطی فراهم شود تا رقابتی واقعی شکل بگیرد تا اکثریتی از مردم در این رقابت شرکت کنند و فردی را انتخاب کنند که با پشتوانه مشروعیت کار خود را آغاز کند.

صادقی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری هم در حوزه داخلی اعم از سیاسی، اقتصادی و هم در حوزه بین المللی به نمایندگی از مردم و نظام باید فعال باشد. همه چیز به سیاست خارجی ارتباط دارد و اولویت نخست یک رییس جمهوری، سیاست خارجی است. رییس جمهوری باید از توانایی مدیریت و حل بحران و مناقشه بین المللی برخوردار باشد  و مذاکرات برجام را به سرانجام برساند و دیگر هم در حوزه اقتصاد ناگفته پیداست که بتواند به آن شرایط نابسامان اقتصادی سر و سامان دهد.

 

وی با فرض تایید صلاحیت علی لاریجانی یادآور شد: به نظر نمی‌رسد که اصلاح طلبان یکپارچه پشت لاریجانی بیایند و محتمل نمی‌دانم که اصلاح طلبان به طور رسمی او را انتخاب کنند.

 

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به نامزدی عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده یادآور شد: مهرعلیزاده شخصیت قابل احترامی است اما او نتوانست به نصاب ۱۰ عضو جبهه اصلاحات برسد و در لیست اولیه قرار بگیرد. باید در این باره جلسه‌ای برگزار شود و تبادل‌نظر کنند همچنین بعید می‌دانم جبهه اصلاحات متقاعد شود تا از همتی حمایت کند. حتی اگر اصلاح‌طلبان نامزدی چون جهانگیری را داشته باشیم حمایت از او صددرصدی نیست چون در مرحله پایانی باید نظرسنجی انجام شود.

 

منبع: ایرنا