در گفت وگو با صبح ما؛

عضو انجمن ارتقا بهداشت و سلامت به صبح ما گفت: وضعیت کرونا خطرناک است منتهی چون الان دولت در دست خودشان است اعلام وضعیت فوق‌العاده نمی‌کنند، در بیمارستان‌ها بیمار مجدد زیاد شده است درحالی‌که کادر درمان کم است، برخی از کادر درمان مهاجرت کردند.

 

صبح ما | این روزها زمزمه‌هایی از آغاز پیک جدید شیوع کرونا شنیده می‌شود. درهمین‌باره محمدرضا محبوب‌فر، عضو انجمن ارتقاء بهداشت و سلامت به پایگاه خبری «صبح ما» می‌گوید: «بلافاصله بعد از انجام برخی مراسم عزاداری در ماه صفر ما شاهد افزایش تعداد شهرهای قرمز از سمت غرب کشور بودیم، وضعیتی که به سمت نوار شرقی انتقال پیدا کرد و الان دارد در کل نقشه جغرافیایی دیده می‌شود. دلیل این مسئله این است که با وجود واکسیناسیون، مسئولین به خیال این‌که واکسیناسیون نوبت اول می‌تواند سپر مناسبی در برابر کرونا باشد درخصوص عدم رعایت پروتکل‌ها در مراسم عزاداری سکوت کردند و کشور را درگیر پیک جدید کرد.»

وی ادامه می‌دهد: «از زمانی‌که بخشی از مدارس کشور را از اول آبان‌ماه بازگشایی کردند وضعیت قرمز شهرهای کشور دوچندان شده است. طی چند روز تعداد شهرهای قرمز از دوازده به هجده رسید و حالا به ۳۲ شهر رسیده است، درچنین وضعیتی دولت سکوت و عادی‌سازی می‌کند. دولت درخصوص پیک ششم دارد پنهان‌کاری می‌کند و می‌خواهد به جامعه بگوید از وقتی آقای رئیسی بر سر کار آمده، تعداد زیادی واکسن وارد کشور شده و واکسیناسیون انجام شده است، بنابراین اگر عادی انگاری انجام شود مشکلی نیست. امروز سخنگوی آموزش و پروش می‌گوید ۶۰ الی ۷۰ درصد دانش آموزان واکسینه شدند، درصورتی‌که نزدیک به ۴۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال واکسن دریافت نکرده‌اند، چطور ممکن است در این مدت این اتفاق افتاده باشد، یعنی علناً دارند آمار کرونا در کشور را پنهان می‌کنند.»

این کارشناس بهداشت بیان می‌کند: «در دوره‌ی روحانی، من و کارشناسانی که منتقد وضعیت کرونا بودند را به رسانه ملی مانند رادیو گفت‌وگو و سلامت دعوت می‌کردند، آن‌ها خوش‌شان می‌آمد که ما علیه روحانی و اقدامات مقابله‌ای دولت او درباره‌ی کرونا صحبت کنیم، اما به محض این‌که آقای رئیسی بر سر کار آمد این رسانه‌ها حداقل سراغ من نیامدند، چون می‌دانند من وقتی که می‌خواهم به شرایط بهداشت و درمان انتقاد کنم جناحی یا سیاسی برخورد نمی‌کنم، هرکسی رئیس‌جمهور باشد نقد خودم را دارم، اما بعد از تشکیل دولت رئیسی غافل از این‌که یک بار به من زنگ بزنند و بخواهند درخصوص مدیریت کرونا اظهار نظر کنم. در عوض رفته‌اند با تعدادی آدم‌های حکومتی و دولتی که زیر سایه جناح سالاری هستند درباره وضعیت کرونا مصاحبه می‌کنند که همه‌اش تعریف و تمجید باشد. یعنی برخوردها با روحانی یک تسویه حساب سیاسی و جناحی بود، مردم گمان نکنند این واکسن‌هایی که تزریق کردند الان معجزه شده است و در برابر کرونا مصونیت پیدا می‌کنند، اگر این واکسیناسیون قرار بود کاملاً موثر باشد چین هشدار قرنطینه مجدد نمی‌داد.»

محبوب‌فر یادآور می‌شود: «از مهرماه ما وارد پیک ششم شدیم اما دیوار حاشا بلند است و این‌ها اعلام نمی‌کنند، این درحالی‌ست که چند روز قبل در سراسر کشور اجتماع ۱۳ آبان برگزار کردند که خبری از ماسک و فاصله اجتماعی نبود، این اقدامات برای کشور خطرناک است اما صدایی از کسی شنیده نمی‌شود. متاسفانه درخصوص بیماری کرونا ما یک مدیریت فاسد و سیاسی داریم، که رسانه‌ها را متهم به شلوغ کاری می‌کنند و رئیس جمهور سابق را به زمین زدند. همان‌هایی که در دوره روحانی اطراف رئیس جمهور بودند همین الان اطراف آقای عین‌اللهی هستند، بعد حالا می‌خواهند رئیس‌جمهور قبلی را محکوم کنند که من از آن به عنوان یک نمایش مضحک نام می‌برم.»

وی بیان می‌کند: «وضعیت کرونا خطرناک است منتهی چون الان دولت در دست خودشان است اعلام وضعیت فوق‌العاده نمی‌کنند، در بیمارستان‌ها بیمار مجدد زیاد شده است درحالی‌که کادر درمان کم است، برخی از کادر درمان مهاجرت کردند. چند روز قبل که وزیر بهداشت دامغان رفت آنقدر مردم عصبانی بودند که وزیر از صحنه رفت، دلیل عصبانیت مردم این بود که سمنان و دامغان وضعیت قرمز دارد اما این‌ها اعلام می‌کنند هیچ مشکلی وجود ندارد. آقای عین‌اللهی باید منتظر باشد بعد از بازگشایی مدارس مردم در تهران هم از او عصبانی شوند.»