مرحوم محتشمی پور در دوران وزارت کشور خدمات ارزنده ایی به کشور و مردم ارائه کرد. او از موسسین مجمع روحانیون بود و از آغاز تاسیس تا واپسین روزهای حیات طیبه اش عضو فعال شورای مرکزی و کمیته سیاسی این مجمع بود.

 

متن پیام مجمع روحانیون مبارز بدین شرح است: انالله و انا الیه راجعون

حجه الاسلام والمسلمین آقای سید علی اکبر محتشمی پور  درگذشت.

وی شخصیت کم نظیری بود که آرمانی اندیشیدن و آرمانی ماندن خصوصیت بر جسته اش بود.

آرمان ذوب بودن در شخصیت مرادش امام خمینی و دفاع از حقوق مردم  مظلوم فلسطین در طول حیات  پر برکتش بسیار برجسته بود.

هرگز تجدید نظر در اندیشه های امام خمینی(ره)  به ذهن او راه نیافت و از آغاز نوجوانی تا لحظه عروجش بر راه معشوق و مراد خود پایداری کرد.

از سوی دیگر دفاع از سرنوشت مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف مهمترین دغدغه او در طول حیاتش بود.

بعنوان اولین سفیر ایران در سوریه پایه گذار حزب الله لبنان شد و از نخستین کسانی بود که به طور مستقیم مورد هجوم اسراییل قرار گرفت و دو دست خود را در انفجار تروریستی از دست داد.

در دوران وزارت کشور خدمات ارزنده ایی به کشور و مردم ارائه کرد او از موسسین مجمع روحانیون بود و از آغاز تاسیس تا واپسین روزهای حیات طیبه اش عضو فعال شورای مرکزی و کمیته سیاسی این مجمع بود.

او در مجلس ششم از نمایندگان شاخص و تاثیر گذار و مدافع ارزش‌های والای خط امام به شمار میرفت در انتخابات پر ماجرای ریاست جمهوری سال ۸۸ از سوی آقای  مهندس میرحسین موسوی مسئول کمیته صیانت از آرا شد و پس از اتفاقات تلخ آن سال ها به نجف اشرف مهاجرت کرد و پیگیر نشر اندیشه های امام خمینی بود تا اینکه ویروس منحوس کرونا به سراغش آمد و در صبحگاه ۱۷ خرداد به سوی معبود پرواز کرد.

عشق و علاقه خالص او به اهل بیت و به خصوص به حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) زبانزد خاص وعام بود. پایه گذاری موسسه بزرگ دارالزهرا  در تهران نماد این ارادت خالصانه است.

مجمع روحانیون مبارز این مصیبت بزرگ را  خدمت حضرت ولی عصر عجل الله تعالى فرجه، حوزه های علمیه، رهبر معظم انقلاب، بیت حضرت امام خمینی و همه انقلابیون اصیل و مبارزان راه حق و آزادی و بویژه به همسر صبور و گرامی و فرزندان ارجمند و دیگر بستگان محترم ایشان ا ایشان تسلیت میگوید و از خداوند علو مقام این سید بزرگوار را طلب می کند.

 

منبع: جماران