در گفت‌وگو با «صبح ما»؛

نماینده اسبق مجلس گفت: ۹۰درصد قدرت در اختیار کسانی است که پاسخگو نیستند. نهادهای قدرت که نود درصد اختیارات کشور را دارند به مردم و خبرنگاران جواب نمی‌دهند و خودشان را پاسخگو به‌ خدا می‌دانند نه مردم. در سیاست خارجی و مسائل دیگر دولت صرفاً اختیار ندارد. بنابراین مشکلات ادامه دارد خواهد بود.

 

صبح ما| خشکسالی، بی‌آبی، بیکاری، تامین برق، آلودگی هوا، مسائل اقتصادی و بسیاری از موارد دیگر سیر دامنه‌دار مشکلاتی است که حل نشده باقی‌مانده‌اند و آسیب‌های زیادی را برای مردم و کشور ایجاد می‌کنند. طوری‌که رفت‌و‌آمد دولت‌ها و مجالس هم نتوانسته تغییرات محسوسی در روند کاهشی این قبیل از مشکلات ایجاد کند.
دراین‌باره ناصر قوامی، نماینده مردم در مجلس ششم شورای اسلامی در گفت‌وگویی با پایگاه خبری صبح ما گفت: «من اعتقاد دارم در جهت حل مشکلات کلان کشور مجلس و دولت تقریباً ۱۰درصد اختیارات را دارند و در این ۱۰درصد هم دیگران شریک هستند.»
وی ادامه داد: «بنابراین مشکلات با آمدن دولت‌ها و مجالس حل نمی‌شود و ادامه پیدا می‌کند. اجازه بدهید مثالی بزنم، این کارگرها که امروز دارند اعتصاب می‌کنند نیروهای موقتی هستند، قانونی که به اشتباه تصویب و اجرا شد، چراکه کار موقت کاری است که ماهیت کار موقت باشد، مانند کارفرمایی که کارگر را برای چیدن میوه‌های باغ به‌خدمت می‌گیرد اما کارخانه‌ها که موقت نیستند، ما در مجلس ششم بنا براین‌که تفسیر قوانین عادی با مجلس است این موضوع را بررسی کردیم آن‌جا موفق نشدیم دوستان را قانع کنیم که این قانون اشتباه است، می‌خواهم بگویم اگر مجلس اختیار داشت می‌توانست این قانون را تفسیر کند و مشکل این کارگران حل شود. متاسفانه مجلس چنین اختیاری ندارد.»
وی بیان کرد: «مجلس یک منشی است، اگر چیزی هم تصویب کند شورای نگهبان آن را رد می‌کند. بنابراین این مشکلات با وجود آقای خاتمی، احمدی‌نژاد، روحانی و رئیسی ادامه دارد و حل شدنی نیست چراکه اختیار رئیس‌جمهور و مجلس ناچیز است.»
قوامی عنوان کرد: «۹۰درصد قدرت در اختیار کسانی است که پاسخگو نیستند. نهادهای قدرت که نود درصد اختیارات کشور را دارند به مردم و خبرنگاران جواب نمی‌دهند و خودشان را پاسخگو به‌ خدا می‌دانند نه مردم. در سیاست خارجی و مسائل دیگر دولت صرفاً اختیار ندارد. بنابراین مشکلات ادامه دارد خواهد بود.»
وی یادآور شد: «من با آقای رئیسی همکار بودم، در ستاد اجرایی فرمان امام با هم بودیم، ایشان یه طلبه‌ای است مانند ما که نه مسائل اقتصادی را می‌داند و نه درخصوص مسائل سیاسی و اقتصادی تبحر دارد، ایشان بیشتر کار قضائی انجام داده بنابراین باتوجه به وضعیتی که وجود دارد در آینده مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد مگر این‌که نهادهای اصلی قدرت کاری انجام دهند. یعنی رویکرد آن‌ها برای کشورداری تغییر کند و به این نتیجه برسند که با این روشی که در سال‌های گذشته در جهت حل مشکلات مردم انجام دادند کاری از پیش نبرده‌ است، اگر رویکرد صاحبان قدرت تغییر کند چه‌بسا اتفاقات خوبی برای مردم بیفتد.»