در گفت وگو با صبح ما؛

صبح ما- گروه سیاسی: اصولگرایان راه یافته به مجلس که این روزها تمام مشکلات کشور را به گردن عملکرد دولت می اندازند، خود نیز تاکنون عملکرد قابل دفاعی نداشته اند و با رفتارهای نمایشی و پوپولیستی در تلاشند تا قدرت بیشتری نصیب خود کنند. در همین راستا، یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است دولت […]

صبح ما- گروه سیاسی: اصولگرایان راه یافته به مجلس که این روزها تمام مشکلات کشور را به گردن عملکرد دولت می اندازند، خود نیز تاکنون عملکرد قابل دفاعی نداشته اند و با رفتارهای نمایشی و پوپولیستی در تلاشند تا قدرت بیشتری نصیب خود کنند.

در همین راستا، یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است دولت روحانی ضعف ها و اشکالات زیادی دارد، اما بحران های کنونی ریشه در هسته سخت قدرت دارد و آنها اجازه نخواهند داد تا دولت موفقیتی کسب کند.

فیض الله عرب سرخی در گفت و گو با صبح ما، درباره دلیل توهین های مکرر اصولگرایان به رئیس جمهور گفت: به هرحال روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ با حمایت اصلاح طلبان، تمام تحلیل های جریان اقتدارگرا را برهم زد و با رای قاطع، شکستی فاحش نصیب جریان رقیب خود کرد و همین مساله باعث کینه آنها شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: امروز که با کمک نظارت استصوابی تمام رقبا در انتخابات مجلس از صحنه خارج شدند و افرادی با حدود ده درصد آرای واجدین شرایط به مجلس راه یافته‌اند، برای برخورد با رییس جمهور حد و مرزی نمیشناسند. از ناسزا و فحاشی گرفته تا تقاضای عزل و محاکمه و مجازات.

او افزود: در باب مشکلات کشور، خود اصولگرایان افراطی بهتر از سایرین می دانند که ریشه بخش اصلی مشکلات کشور گرانی قیمت ارز و محدودیت های ناشی از عدم امضای «FATF» است که راه بازرگانی خارجی و نقل و انتقال ارز را بسته و کشور را با بحران مواجه کرده است. چه کسی است که نداند این دو مشکل به کجا باز می گردد. لذا با استفاده از تمام ظرفیت رسانه ای کشور سعی دارند به جامعه چنین القا کنند که این مشکلات به دلیل ناتوانی دولت روحانی است.

وی در پایان گفت: با اینکه معتقدم دولت روحانی ضعف ها و اشکالات زیادی دارد، اما اطمینان دارم که بحران های امروز کشور ریشه در هسته سخت قدرت دارد و آنها اجازه نخواهند داد تا دولت موفقیتی کسب کند. راه یافتگان به مجلس با رفتارهای پوپولیستی سعی دارند تا نظر مردم را به مشارکت در انتخابات یک اسبه سال آینده راضی کنند.