حسین ملک خدایی

همه بحران هایی که جامعه امروز ایران را در کام خود کشیده نتیجه عدم شایسته سالاری و نتیجه سرکوب افراد شایسته است.

 

حسین ملک خدایی نوشت: هیچ دینی بالاتر از شایسته سالاری نیست هر مکتب دین و آیینی باید خود را در قامت یک انسان نمونه و شایسته به ظهور یرساند دین بدون انسان شایسته پا نمی گیرد تبلور و تجسم درست دین در قامت یک انسان نمونه است شایسته سالاری مقدم بر آزادی است مقدم بر عدالت است شایسته سالاری مقدم بر دین است خداوند همواره در طول تاریخ دین خود را در قالب پیامبر به عنوان فرد شایسته معرفی کرده است اگر شایسته سالاری نباشد نه دین پا می گیرد نه عدالت برپا می شود و نه مردم به آزادی می رسند.

سراسر قرآن بر اساس رفتار به تبعیت از فرد شایسته است ” اطیعوا الله و اطیعوا الرسول” خداوند شایستگی خود را در شایستگی فردی نمونه ثابت کرده است، دم زدن از عدالت و آزادی بدون به کار گرفتن افراد شایسته دروغ به مردم و یک فریب بزرگ است اگر راه را بر شایستگان ببندیم و شایستگان را طرد و خانه نشین کنیم بعد از خدا ودین و پابرهنگان و محرومان حرف بزنیم.

کلاه شرعی سر مردم گذاشته ایم و شایسته را اکثریت مردم تشخیص می دهند هر تلاش و تقلبی در رای و نظر مردم تا اکثریت را نادیده بگیرند پایمال کردن شایسته سالاری است اگر از دین بگوییم ولی انتخاب آزاد را از مردم بگیریم دین خدا را به تمسخر گرفته ایم خدا هم نخواست اگر مردم پیامبرش را قبول نداشتند پیامبرش را به اجبار بر مردم تحمیل کند “لا اکراه فی الدین” از دین حرف زدن و راه را بر شایستگان بستن و آنها را فراری دادن دروغ است دروغ.

شایسته سالاری مقدم بر دین است پایه و اساس هر اصلاحی پیش از همه نیازمند فرد الگو و شایسته است. قبول واقعی شایسته سالاری هر بن بستی را باز می کند همه بحران هایی که جامعه امروز ایران را در کام خود کشیده نتیجه عدم شایسته سالاری و نتیجه سرکوب افراد شایسته است.