زرآبادی، سخنگوی حزب مجمع ایثارگران گفت: پوشیده نیست که ما به عنوان اعضای یک حزب سیاسی همواره به دنبال سربلندی نظام و عزت کشورمان بوده ایم و در این راه نیز از هیچ اقدامی فروگذار نکرده ایم، اما انگار عده ای همانطور که در سالهای اخیر درصدد حذف بیشتر نیروهای انقلاب برآمدند، امروز نیز تاب وجود اندیشه های متفاوت با خود را ندارند و با فرافکنی به دنبال پررنگ نمودن حاشیه ها هستند تا افکار عمومی را از آنچه در حال رخ دادن است، منحرف کنند.

 

حمیده زرآبادی سخنگوی حزب مجمع ایثارگران خلاصه مهمترین مطالب مطرح شده در جلسه شورای سیاسی این حزب را مطرح کرد:

در پی انتشار  بیانیه اخیر مجمع ایثارگران  به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ حزب مجمع ایثارگران به اتهامات سایت مشرق مورد بحث و گفتگو قرار گرفت :

مجمع

ایثارگران بحث تحریم انتخابات را تکذیب کرده و تهدید یک حزب قانونی به برخورد امنیتی و قضایی از سوی یک رسانه را اقدامی غیرحرفه ای و غیراخلاقی اعلام کردند.

در ادامه گفتگوها اعضا اعلام داشتند که از بارزترین تهمت های این سایت، به کار بردن اصطلاح «حزب تحریم کننده انتخابات»در رابطه با مجمع ایثارگران است. حال مشخص نیست که مقصود نویسنده یا نویسندگان این گزارش از عبارت «تحریم کننده» چه بوده است؟! چرا که معمولا این اصطلاح زمانی کاربرد دارد که علیرغم حضور کاندیداهای همه جریانات سیاسی در انتخابات، بازهم یک حزب بگوید که انتخابات را تحریم می کند. نه در شرایطی که یک طیف سیاسی پر طرفدار جامعه به دلیل تنگ نظری های شورای نگهبان، از داشتن کاندیدای شایسته و مورد حمایت خود محروم شده است.

بنابراین چطور عده ای انتظار دارند که یک تشکیلات سیاسی اصلاح طلب، علیرغم ردصلاحیت های گسترده همفکرانش، با حمایت از  کاندیدای جریان رقیب خود، تحت هر شرایطی وارد انتخابات شود؟!

همگان می دانند که انتخابات زمانی معنا و مفهوم پیدا می کند که جریان های سیاسی بتوانند در آن نماینده ای برای انتخاب شدن داشته باشند نه اینکه با حذف گسترده نیروهای شایسته، عرصه یکه تازی جریانی خاص شکل بگیرد و در کنارش هم به آنهایی که معترض چنین تنگ نظری هایی هستند لقب تحریم کننده بدهند.

پوشیده نیست که ما به عنوان اعضای یک حزب سیاسی همواره به دنبال سربلندی نظام و عزت کشورمان بوده ایم و در این راه نیز از هیچ اقدامی فروگذار نکرده ایم، اما انگار عده ای همانطور که در سالهای اخیر درصدد حذف بیشتر نیروهای انقلاب برآمدند، امروز نیز تاب وجود اندیشه های متفاوت با خود را ندارند و با فرافکنی به دنبال پررنگ نمودن حاشیه ها هستند تا افکار عمومی را از آنچه در حال رخ دادن است، منحرف کنند.

مجمع ایثارگران بارها اعلام کرده است که در یک انتخابات آزاد و رقابتی حضوری فعال خواهد داشت و لازمه ی این امر نیز تجدیدنظر در شیوه غلط نظارت استصوابی و کنار گذاشتن روحیه حذف منتقدان و اصلاح طلبان در مناسبات قدرت است.

متاسفانه یک سایت و رسانه که باید حامی قانون و برخوردهای قانونی با همه مردم از جمله احزاب سیاسی باشد، در یک اقدام کاملا غیر منطقی خواستار برخورد امنیتی با یک حزب قانونی سیاسی می شود آن هم با نسبت دادن دروغ تحریم انتخابات که اساسا واقعیت ندارد.

همچنین مطرح شد سایت مشرق حداقل باید ظاهر را رعایت کند و تهدید به برخورد امنیتی احزاب سیاسی را مطرح نکند.

در چندین جای مطلب خوانندگان را به جهاد تبیین ارجاع دادند و طبعا باید خواستار برخورد منطقی و اقناعی در این مسائل باشند اما متاسفانه نویسندگان این مطلب به جای اقناع و تبیین ترجیح دادند که تهدید امنیتی کنند. واقعا دلیل این رویکرد این نیست که حرف قابل اعتنایی برای دفاع از مواضع و عملکرد خود ندارند؟ با اتهام زدن و تهدید امنیتی چیزی به نام جهاد تبیین شکل نخواهد گرفت.

 

منبع: جماران