مسعود حسینی

اخیرا یکی از خواننده های زیر زمینی و مهاجرت کرده به نام «ساسان یافته» معروف به ساسی مانکن با تدوین یک فایل تصویری ادغام شده با نقش آفرینی یکی از هنر پیشگان آمریکایی اقدام به انتشار موزیک ویدوئی مستجهن و مبتذل در فضای مجازی نموده که این ویدئو در کمال ناباوری و تاسف در کمتر از ۲۴ساعت بالغ بر ۱۰ میلیون بازدید داشته است.

 

مسعود حسینی، روزنامه نگار نوشت: اخیرا یکی از خواننده های زیر زمینی و مهاجرت کرده به نام ساسان یافته معروف به ساسی مانکن با تدوین یک فایل تصویری ادغام شده با نقش آفرینی یکی از هنرپیشگان آمریکایی اقدام به انشتار موزیک ویدویی مستجهن و مبتذل در فضای مجازی نموده که این ویدئو در کمال ناباوری و تاسف در کمتر از ۲۴ساعت بالغ بر ۱۰ میلیون بازدید داشته است.

فقر فرهنگی حاکم شده بر الگوهای موسیقیایی به بهانه فراهم آوردن شادی کاذب از مصادیقی بوده که متاسفانه در بسیاری از موزیسین های داخلی و خارجی مشهود و هویداشده است.

علت این موضوع چیست ؟گذار زندگی هر فردی از نوزادی تا کهنسالی از سلایق و امیال متفاوتی برخوردار بوده که عدم طی مناسب و نبود فرصت کافی برای آن سبب برون ریزی فرد و به موازات آن جامعه، مخصوصا در طیف نوجوان و جوان می شود.

اگر پدری دختر و یا پسر خویش را که در اصلی ترین دوران بلوغ فکری و جنسی خود به سر می برد از مسائلی چون دیده شدن و شاد بودن منع و مانعی بر سر راه گذار فکری و اجتماعی وی شود، طبیعتا این مرحله از بلوغ در وی مستور و علاوه بر ایجاد سرخوردگی روحی سبب برون ریزی در سن بالاترخواهد شد.

یکی از دلایلی که نوجوانان و جوانان را برای شنیدن چنین محتوای ناشایست و مبتذلی سوق می دهد عدم فراهم آوردن بسترهای مناسب توسط دولتمردان برای عبور از دوران گذار و محدود نمودن شادی و نشاط اجتماعی می باشد.

هویت زدایی فرهنگی و حذف بسیاری از مفاهیم ملی چون اشعار شعرایی چون خیام و مولانا در کتب درسی و حذف بسیاری از سنن و آداب ایرانی به نوبه خویش تاثیر خاص و چشمگیری در رشد قارچ گونه چنین افرادای داشته و دارد.

مادامی که ما هنرمندان مشهور و بنامی چون مرحوم استاد شجریان که سمبل هویت ملی ما مسحوب می شود را حذف و به جای نشان دادن سازهای ایرانی در رسانه ملی خویش، در و دیوار را نشان می دهیم طبیعتا باید منتظر پدید آمدن خواننده های مبتذلی چون امیر تتلو، ساسی مانکن و … باشیم.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی می تواند اصلی ترین نقش را در تامین خوراک فرهنگی برای اقناع امیال تمامی مردم را ایفا نماید اما اگر همچنان رویه تک صدایی و انحصار گرایی را پیشه کند شک نکنید موجوداتی خطرناک تر از ساسان یافته و امیرحسین مقصودلو ظاهر میشوند