در گفت وگو با صبح ما؛

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران به صبح ما گفت: حاضرین در جلسه، به سخنان رهبری اشاره کردند که با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد. متاسفانه بسیاری از مفاسد، ریشه در ساختار قدرت و پاسخگو نبودن بخش‌هایی از آن دارد.

 

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران در گفت وگو با صبح ما، به جزئیات بیشتری از مباحث مطرح شده در جلسه اخیر شورای سیاسی این حزب اشاره کرد و گفت: در جلسه مذکور، دفاع از نهاد سپاه به عنوان نهادی ارزشی و مورد تایید امام (ره) صورت گرفت و بر ضرورت بازگشت این نهاد به رسالت اصلی خود، تاکید شد.

دبیرکل مجمع ایثارگران ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه، ضرورت برخورد با عوامل فساد بدون توجه به جایگاه و مرتبت آنها مورد بحث قرار گرفت و راهکارهایی برای جلوگیری از فساد توسط اعضاء اعلام شد. مواردی نظیر عدم دخالت نیروهای نظامی در سیاست و اقتصاد، ضرورت شفافیت و بدون تبعیض در برخورد با مقوله فساد، انتشار دادگاه نظامیانی که متهم به مفاسد اقتصادی بوده اند و پرهیز از برخوردهای دوگانه که باعث سلب اعتماد جامعه شده و قطعا عدم برخورد با خاطیان و عدم رسیدگی به اتهامات مطروحه نیز باعت مخدوش شدن اقدامات و خدمات گذشته دلسوزان و زحمت کشان این نهادها خواهد شد.

امام در ادامه اظهارات خود درباره جلسه اخیر شورای سیاسی مجمع ایثارگران گفت: حاضرین در ادامه جلسه، به سخنان رهبری اشاره کردند که با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد. متاسفانه بسیاری از مفاسد، ریشه در ساختار قدرت و پاسخگو نبودن بخش‌هایی از آن دارد.

وی بیان کرد: در پی انتشار فایل صوتی اخیر در رسانه ها، اعضای شورای سیاسی مجمع ایثارگران تقاضای ورود دستگاه قضایی به این موضوع را دارند و به طور متفق القول، ورود ارگان های نظامی و امنیتی به فعالیت های اقتصادی را در وهله اول، موجب لطمه خوردن به اعتبار خود این ارگان ها و زیر سئوال رفتن نظام سیاسی می دانند.

دبیرکل مجمع ایثارگران در پایان گفت: اعضا با تاکید بر اینکه پرونده فساد در کشور و نیروهای نظامی محدود به هولدینگ یاس نیست تاکید داشتند که رسیدگی به این فسادها، نیازمند بررسی های موشکافانه ستاد نیروهای مسلح و قوه قضاییه است. آنها همچنین گفتند که باید نقش سپاه در تامین امنیت کشور و رشادت های شهدای گرانقدر را از برخی حواشی و تخلفات امروز جدا دانست. ضمن اینکه اگر با این تخلفات، برخورد قانونی و شفاف نشود آسیب آن متوجه اعتبار کل نیروهای مسلح و ایثارگران خواهد بود.