از اعضای شورای شهر فعلی ۲۳۲ نفر داوطلب دوره ششم هستند که از این تعداد ۶۹ نفر معادل ۲۹ درصد توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند و ۱۱۹ نفر معادل ۵۱ درصد آن توسط هیئت نظارت رد شدند که در مجموع آمار بررسی هیئت نظارت و هیئت اجرایی ۸۱ درصد اعضای فعلی شورای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در مجموع آمار بررسی هیئت نظارت و هیئت اجرایی ۸۱ درصد اعضای فعلی شورا‌های شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.

شکرالله حسن بیگی  به سخنرانی رهبری و تاکیدات ایشان در مورد برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری، رقابت و تبلیغات سالم اشاره کرد و افزود: امیدواریم همه کاندیدا‌ها و نامزد‌ها این موارد که تاکید و مطالبه رهبری است و صراحت قانونی دارد به طور دقیق اجرا کنند و ستاد انتخابات هم در صورت بروز تخلفات در هریک از مراحل برگزاری انتخابات با گزارش فرمانداری‌ها به کمیسیون پیگیری تخلفات و جرایم انتخاباتی قوه قضائیه ارسال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین مجموعه ستاد امنیت و هیئت بازرسی با ستاد انتخابات وجود دارد تصریح کرد: تلاش می‌کنیم انتخاباتی در شأن جمهوری اسلامی و استان تهران برگزاری کنیم.

حسن بیگی در ادامه به آمار وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌ها در هیئت نظارت و هیئت اجرایی اشاره کرد و گفت: در استان تهران ۵۹۳۹ نفر داوطلب عضویت در شورا‌های شهر بودند که از این تعداد تا زمان بررسی هیئت اجرایی، یک درصد انصراف دادند و ۹۰ درصد از داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی تایید و ۹ درصد رد صلاحیت شدند؛ همچنین از ۵۳۳۱ پرونده که در اختیار هیئت‌های اجرایی شهرستان قرار گرفت، ۹ درصد معادل ۵۰۸ نفر رد شدند که میانگین ستاد کشوری نیز همین میزان است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: پس از این مراحل پرونده داوطلبان به هیئت نظارت تحویل شده است و طی آن ۳۵ نفر انصراف دادند و ۴۲۵۰ داوطلب معادل ۸۰ درصد تایید و ۲۰ درصد معادل ۱۰۴۱ نفر رد شدند و ممکن است با نظر هیئت عالی نظارت این آمار تغییر کند.

حسن بیگی با تاکید براینکه دغدغه اصلی ما مشارکت در انتخابات است گفت: در همه مراحل انتخابات قانون ملاک عمل است، اما تایید صلاحیت‌ها نقش مهمی در مشارکت افزایی به همراه دارد.وی عنوان کرد: از اعضای شورای شهر فعلی ۲۳۲ نفر داوطلب دوره ششم هستند که از این تعداد ۶۹ نفر معادل ۲۹ درصد توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند و ۱۱۹ نفر معادل ۵۱ درصد آن توسط هیئت نظارت رد شدند که در مجموع آمار بررسی هیئت نظارت و هیئت اجرایی ۸۱ درصد اعضای فعلی شورای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.