اختصاصی؛

مسلما اتحاد ایران با یکی از کشورهای طرف مخاصمه، دلیل خوبی برای حمایت این کشور از جنگ و خونریزی نیست. امید که مسئولین وزارت خارجه و مقامات ایرانی هرچه سریعتر، مانع حمایت ضمنی و آشکار رسانه های رسمی فارسی زبان از جنگ و نزاع میان دو کشور دیگر شوند.

 

 

به گزارش صبح ما، حمله اشغالگرایانه روسیه به خاک اوکراین از بامداد امروز با دستور مستقیم پوتین آغاز شد. متاسفانه در همین ساعات ابتدایی حمله، گزارش هایی از کشته و زخمی شدن جمعی از غیرنظامیان اوکراینی منتشر شده است.

همچنین وزارت کشور اوکراین اعلام کرده است که تاکنون صدها نظامی اوکراینی قربانی حملات پی در پی روس ها شده اند.

مسلما هیچ اندیشه مذهبی و پاکی، ستیز میان دو انسان و یا دو کشور را نمی پذیرد اما انگار در صداوسیمای ایران، وضعیت طور دیگری است.

شبکه خبر ایران از ساعات گذشته به نحوی شروع به پخش سلسله اخباری جهت دار از حمله روسیه به خاک اوکراین کرده است که انگار مسلمانان در حال پیشروی در سرزمین کفر هستند و در تعبیری عجیب از اشغال و تصرف و جنایت پوتین در اوکراین به عنوان «عملیات ویژه» نام می برد.

خبرنگار صداوسیما نیز در روایتی جانبدارانه سعی در القای این مطلب دارد که انگار مردم اوکراین از این حمله راضی هستند و دلیل این مدعای خود را هم مقاومت حداقلی اوکراینی ها در برابر توپ و موشک و گلوله می داند.

تبلیغات رسمی جنگ طلبانه در حالی صورت می گیرد که ایرانی ها در تاریخ هزاران ساله خود همواره نشان داده اند که مردمی صلح دوست و نجیب هستند و هیچ گاه شروع کننده جنگی ویرانگر نبوده اند. مشخص نیست افکار پریشان حامی جنگ میان دو کشور چگونه در میان لایه های مسئولین نفوذ کرده است که از تریبون های رسمی اجازه انتشار پیدا می کند، ولی به هر روی، ایران حتی در جریان جنگ های جهانی نیز اصل بی طرفی خود را حفظ کرده بود و از هیچ کشوری حمایت نکرد.

مسلما اتحاد ایران با یکی از کشورهای طرف مخاصمه، دلیل خوبی برای حمایت این کشور از جنگ و خونریزی نیست. امید که مسئولین وزارت خارجه و مقامات ایرانی هرچه سریعتر، مانع حمایت ضمنی و آشکار رسانه های رسمی فارسی زبان از جنگ و نزاع میان دو کشور دیگر شوند و بر حمایت از صلح و دوستی و تعامل در جهان تاکید کنند.

ایران کشوری است که رییس جمهور اسبقش مبدع گفت وگوی میان تمدن ها بوده و دست کم در ادوار مختلف تاریخی، نقش کشوری صلح طلب را در منطقه و جهان ایفا کرده است و علیرغم پروژه ایران هراسی آمریکا و متحدانش، هنوز هم مردم ما به صلح طلبی و نوع دوستی در جهان شهرت دارند. لذا بهتر است«از کوزه همان تراود که در اوست»و صداوسیمای ایران تبدیل به ابزار تبلیغاتی پوتین برای کشتار مردم بی گناه کشوری دیگر نشود.