محمدتقی فاضل میبدی

تقاضا این است، تا اوضاع سیاسی و اقتصادی از این بدتر نگشته، منتقدان دلسوز کشور را که برخی از آنان از فیلتر شورای نگهبان بیرون انداخته اید، رسما دعوت کنید، تا برای نجات کشور چاره ای بیندیشند.

 

محمدتقی فاضل میبدی نوشت: در نظام یکدست، پاکدستی انتظار است. پاکدستی حاکمان یعنی ثروت ملی یا به تعبیر امام علی(ع) “ بیت المال”را به گونه ای به جریان انداختن که حقی از مردم به جیب رانت خواران و صاحب ثروتان سرازیر نگردد. اما تورم و‌ سقوط ارزش پول یعنی ثروت ملی را به سمت جریانی خاص روانه کردن، و در پی کسری بودجه دولت اموال عمومی، به عنوان “ ثروت مولد”، اختیارش را به دست معدودی سپردن و مصون از پی گیری قضایی دانستن است. سیاست های حاکمیت یکدست، تاکنون افقی را به روی مردم بازنکرده، بلکه روزنه های امید را مسدود ساخته است.

مجلس انقلابی که وعده های زیادی داد تا کرسی های سبز پارلمان را صاحب شود، تاکنون گره ای را نگشوده و طرح ها و مصوباتش درجهت حل مشکلات ملک و ملت نبوده است. طرح مجازات زندان برای کسانی که نظرات انتقادی را نشر دهند، از سوی مجلس، یادآور دستورات قرون وسطایی کلیساها است. مقررات محدود کردن خروج خانمها از کشور، یادآور قوانین طالبان است.

آیا مشکلات کشور با این طرحها درست می شود؟ سیاست خارجی در این یکسال و نیم اخیر، پاک، بیراهه رفته و کشور را در منطقه و در جهان منزوی تر ساخته و مذاکرات برجامیش بی ثمرمانده است. چرا حاکمان اصرار دارند که این شیوه حکمرانی را پی بگیرند؟

تقاضا این است، تا اوضاع سیاسی و اقتصادی از این بدتر نگشته، منتقدان دلسوز کشور را که برخی از آنان از فیلتر شورای نگهبان بیرون انداخته اید، رسما دعوت کنید، تا برای نجات کشور چاره ای بیندیشند. هستند کسانی که از دولتمردان فعلی داناتر و دلسوزتر و پاکدست ترند و حاضرند برای نجات کشور از وضع موجود، تمام تلاش خود را به کار گیرند.اگر دیر بپاید، داغ حسرت بر همه خواهد بود.

به قول حافظ:
دی گفت طبیب از سر حسرت چو مرا دید/
هیهات که رنج تو ز قانون شفا رفت/