جواد امام گفت: به نظر من این مجلس خودش نمی تواند مستقیم تصمیم بگیرد و اول باید از آنهایی که این نمایندگان را به مجلس فرستاده اند، اجازه بگیرد و بعد عمل کند.

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران این احتمال که مجلسی ها با توجه به نزدیک شدن موسم انتخابات و برای جلب نظر مردم هم که شده بر عملکرد وزرا بیشتر نظارت و دقت کنند را جدی نمی گیرد. ضمن اینکه تاکید دارد به فرض ایجاد هر تغییری در کابینه هم شاهد ایجاد تحول خاصی نخواهیم بود.

امام اظهار داشت: به نظر من این مجلس خودش نمی تواند مستقیم تصمیم بگیرد و اول باید از آنهایی که این نمایندگان را به مجلس فرستاده اند، اجازه بگیرد و بعد عمل کند. آنطور که در ایام انتخابات شاهد بودیم خیلی از این افراد که الان وزیر شده اند با مخالفت نمایندگان مواجه بودند اما در نهایت رای اعتماد گرفتند. لذا اگر قرار باشد با همین رویه پیش برویم و تصمیم گیرندگانی که باعث روی کار آمدن این مجلس و دولت شدند با همان نگاه ادامه دهند با تغییر در کابینه هم هیچ اتفاق ویژه ای رخ نخواهد داد.

وی در نقد کابینه رئیسی گفت: این ها افرادی را انتخاب کردند که اول باید کارآموزی می گذراندند و بعد در مسند کار اجرایی قرار می گرفتند. الان هم اگر تغییر بدهند اتفاق ویژه ای صورت نمی گیرد چون با همان نگاه افرادی مشابه را انتخاب خواهند کرد. تنها چیزی که شاهد بودیم ناکارآمدی کابینه و مجلسی بود که نشان داد جایگاه مجلس را نه تنها در راس امور که در انتهای امور هم نمی بینند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب احتمال اینکه نمایندگان مجلس با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر روی عملکرد دولت تمرکز کنند را رد کرد و گفت:« وقتی می گوییم برای جلب نظر مردم کاری می کنند که برای مردم نقشی قائل باشند، اگر قرار باشد مشارکت حداکثری و انتخابات آزاد و عادلانه ای نباشد، خیلی دغدغه ای در این باره نخواهند داشت. این مجلس منتخب اقلیت، خیلی فکر رقابت در انتخابات نیست.

 

منبع: جهان صنعت