دبیرکل مجمع ایثارگران در گفت و گویی نظر و تحلیل خود را درباره انتخابات پیش روی آمریکا بیان کرد.

جواد امام در خصوص انتخابات آتی آمریکا گفت: ترامپ یا بایدن عاشق ما نیستند و برای ما تأثیری ندارد. درست است که بحث بر روش‌های این دو حزب در آمریکاست و رفتارهای نامناسبی که شاهدش بودیم و ترامپ به هر قیمتی سعی کرده متفاوت از همه ما را تحت فشار قرار دهد اما مسلم است تا زمانی که افراد منافع خود را مقدم بر منافع ملی بدانند، از بایدن و ترامپ انتظاری نیست که برای ما کاری کنند و قاعدتا آن‌ها که بیایند با رفتارهای خودشان سعی می‌کنند از این شکاف‌های داخل کشور و تنش‌ها سوء استفاده کنند و به نفع خودشان موضوع را رقم بزنند.

دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: ما باید به فکر منافع ملی و فراهم‌کردن انسجام و وحدت باشیم، به هر حال رفتارهای جمهوری‌خواه‌ها باعث تنش و بالا گرفتن سطح خشونت در منطقه شده و رفتارهای ترامپ نیز در این دوره باعث بالارفتن تنش شده است و قبل از اینکه ترامپ بیاید، رفتارهای مخالفان برجام درداخل نیز باعث تقویت رفتارهای ترامپ شده است. خوشبختانه ما در گذشته نیز به علت رفتارهای تنش‌زدایی که در دوران بوش پسر داشته‌ایم و شاهد تحرکات نظامی بوده‌ایم، ایران از آتش جنگ مصون ماند و بستگی دارد ما چه سیاستی اتخاذ کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه به جای مقدم‌دانستن دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی نظامی تقدم پیدا کرده است. آنچه امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند دقیقا ناظر بر همین بود که مادامی که وحدت ملی حفظ شود، هیچ قدرت خارجی به خصوص آمریکا نمی‌تواند چشم طمع به ما داشته باشد. ایجاد طمع و فرصت برای دشمن در هر حال بخش جدی آن به ایجاد تنش و شکاف‌هایی که در داخل ایجاد شده بر می‌گردد و باید این طمع را که ایجاد شده با تجدید نظر در سیاست‌های داخلی از بین ببریم و حتما با این شرایط و تحریم‌های ظالمانه اگر هم بایدن بیاید، سعی می‌کند به برجام برگردد وگرنه از فشارهای آمریکا چیزی کم نمی‌کند، مگر اینکه ما به فکر خودمان باشیم.{برگرفته از روزنامه اصفهان زیبا}