دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: با دستگیری تاج زاده مشخص شد دوباره اول می گیرند و بعد مجازات می کنند کما این که این روزها ما شاهد این هستیم که رسانه های اقتدارگرا و نظامی لیست بلندی از اتهامات ناروایی که در هیچ محکمه ای ارائه نشده را اعلام می کنند و نسبت به تاج زاده هجمه ای وجود دارد.

 

دبیرکل مجمع ایثارگران در رابطه با اینکه آیا رهبر جبهه اصلاحات با یادگار امام (ره) و حسن روحانی دیداری داشته یا خیر، گفت: دیدار این سه فرد جدید نبوده و اگر بوده من اطلاعی ندارم تا جایی که من می دانم دیدار، تازگی ندارد و موضوعیت جدید هم ندارد.

او در رابطه با رفتارها و محدودیت های فرهنگی و اجتماعی اخیری که در جامعه حاکم شده است، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که امروز شاهد آنها هستیم و فرآیندی که طی می کنند فاصله بین حکومت و مردم را افزایش می دهد. چه در بعد اقتصادی و معیشتی که مشکلات گریبان گیر مردم است و چه در حوزه سیاست ها و سیاست گذاری ها و چه در بحث تنش زدایی در حوزه های بین المللی و چه در سیاست داخلی و محدودیت هایی که ایجاد می کنند، آن چه که مسلم است استقرار وضعیتی است که هزینه حکومت را بالا می برد و این مورد اقبال و رضایتمندی اکثریت جامعه نیست.

جواد امام ادامه داد: ما کشوری هستیم که ادعای ما در کشورداری استقرار نظام جمهوری است و در جمهوری باید تصمیمات بر اساس خواسته اکثریت مردم باشد و سیاست گذاری و تصمیم گیری در آن به صورت مشارکت دادن مردم صورت بگیرد و اگر با روندی که وجود دارد، نخواهند حرف قاطبه مردم و اکثریت مردم را بشوند و در سیاست ها تجدید نظر نشود، قاعدتا فاصله ها افزایش پیدا می کند و لطمه جبران ناپذیری را به پایه های امنیت ملی وارد می کند.

او با تاکید براینکه هرچه سریعتر لجبازی سیاسی باید تمام شود، افزود: امیدواریم که این لجبازی ادامه پیدا نکند و ادامه پیدا کردن این موضوع فقط در حوزه عفاف و حجاب نیست و به بحث معیشت ما گره خورده و در سیاست های ما نیز نقاطی دارد. مادامی که نتوانیم درهای کشور را برای سرمایه گذاری باز کنیم روز به روز محدودیت های ما، افزایش پیدا می کند و سختی بیشتری بر مردم تحمیل می شود، این یک امر طبیعی است و بحث اقتصاد به طور مستقیم با تجدید نظر در سیاست های ما ارتباط خواهد داشت خصوصا در سیاست خارجی. مسیر ما برای گشایش های اقتصادی از سمت سیاست خارجی است و مسیر سیاست خارجی از مسیر تجدیدنظر در سیاست های داخلی کشور صورت می گیرد.

این چهره سیاسی اصلاح طلب با اشاره به دستگیری مصطفی تاج زاده که در روزهای اخیر رخ داد، گفت: از آقای اژه ای و دستگاه قضا توقع دیگری داشتیم. ما امیدوار بودیم با ریاست جدید قوه قضائیه و برنامه هایی که داشتند، اتفاقات در چارچوب قانون رقم بخورد و ضابطان در امر قضا دخالت نکنند. متاسفانه با دستگیری تاج زاده مشخص شد دوباره اول می گیرند و بعد مجازات می کنند کما این که این روزها ما شاهد این هستیم که رسانه های اقتدارگرا و نظامی لیست بلندی از اتهامات ناروایی که در هیچ محکمه ای ارائه نشده را اعلام می کنند و نسبت به تاج زاده هجمه ای وجود دارد. به هرحال تاج زاده یک شخصیت صالح، اصلاح طلب، پاک دست و شجاع است و اگر بحثی و صحبتی دارد مسائل زیر پوستی جامعه است که با زبان گویا و اگر چه گزنده هم که باشد باز باید تحمل شود و با او گفتگو شود. قرار بود در این کشور کرسی آزاد اندیشی داشته باشیم؛ آزادی بیان داشته باشیم اگر فردی نقدی یا مخالفتی داشته باشد با او به مناظره بنشینیم نه این که دستگیرش کنیم! به نظر می رسد این برخورد شرایط را سخت تر می کند و هر چه شرایط سخت تر شود از رضایتمندی عمومی کم می کند و رضایتمندی عمومی که کاهش پیدا کند، اقتدار نظام کاهش پیدا می کند.

 

منبع: منیبان