جبهه اصلاحات شاخه استان مرکزی در بیانیه ای به ردصلاحیت های گسترده اصلاح طلبان در این استان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا واکنش نشان داد.

 

جبهه اصلاحات شاخه استان مرکزی در بیانیه ای به ردصلاحیت های گسترده اصلاح طلبان در این استان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا واکنش نشان داد.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

جناب آقایان علی‌اکبر کریمی، محمود احمدی بیغش و محمد سبزی اعضای محترم هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی

با سلام و تحیت
بدون تردید تاریخ چهل و سه ساله جمهوری اسلامی ایران شاهد فراز و نشیب هایی است که در مقاطعی مهم، برخی افراد که بر مسندی تعیین کننده قرار گرفته اند، گاها با قرائتی خاص از دین و با اعمال سلیقه شخصی، جمهوریت نظام را در حد توان تحدید کرده اند و آنچه را که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بر آن به عنوان حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش تاکید نموده و به عنوان یک اصل مهم قانون اساسی تبیین شده است، زایل نموده اند، که با اعلام نتیجه بررسی صلاحیت ها توسط هیات های نظارت، انتخابات پیش روی شوراهای اسلامی شهر و روستا، این اقدام تنگ نظرانه در استان مرکزی تکرار شده و در کمال ناباوری تقریبا تمام کاندیداهای منتسب به جریان اصلاح طلبی صرفا با بهانه های واهی سیاسی و عمدتا با استناد به بندهای “ج” و “د” ماده ۳۰ و بند “ج” ماده ۳۳ قانون انتخابات رد صلاحیت شده اند!

شما به عنوان اعضای هیات نظارت بر این انتخابات مسئول پاسخگویی به مطالبات به حق جمع کثیری از اهالی استان مرکزی هستید که تفکراتی مخالف نظرات آن جنابان و اعضای هیات های نظارت شهرستانهای تابعه استان دارند و اگر دغدغه ای برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارید، می بایست در مقابل اعمال سلیقه هیات های نظارت همه ی شهرستان های استان بایستید و حقوق تضییع شده کسانی را که صرفا بدلایل سیاسی رد صلاحیت شده اند احیا نمایید.
اینکه بدون مدرک مستدل و مستند، حق انتخاب شدن از مردم گرفته شود حتما حق الناسی است که اگر اهمیت آن بیش از حق الناس بودن رای مردم و حق انتخاب کردن ایشان نباشد، کمتر نیز نخواهد بود!

آیا رد صلاحیت گسترده منتقدین فکری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات، معنایی جز کودتای انتخاباتی و مهندسی انتخابات قبل از برگزاری آن دارد؟!
آیا جز این است که با رویکرد حذف کامل رقیب، فضا را برای ورود بدون رقابت همفکران خود به شورای شهر مهیا کرده اند و در اینصورت چه لزومی دارد که از بیت المال برای برگزاری یک انتخابات تشریفاتی و انتصاب گونه هزینه شود؟!

اعضای محترم هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی!
جبهه اصلاحات ایران شاخه استان مرکزی مجدانه هشدار می دهد:
از آنجاکه ترکیب هیاتهای نظارت بطور مطلق از یک جناح تندرو سیاسی تشکیل شده و با رد صلاحیت گسترده از طیف اصلاح طلب و حتی مستقلین، نتیجه انتخابات را مهندسی کرده اند، در صورت عدم تجدیدنظر در بررسی صلاحیت کاندیداهای وابسته به این جریان اصیل سیاسی، می توان اسامی اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اراک و دیگر شهرهای استان را قبل از برگزاری انتخابات به عنوان راه یافته به پارلمان شهری بطور رسمی اعلام نمود!
ضمن آنکه عدم تجدید نظر در بررسی صلاحیتها نشان از تنگ نظری هیاتهای نظارت بر انتخابات برای واگذاری اداره شهر به مردم دارد، عدم ارائه مدارک مستند برای بندهای مورد استناد رد صلاحیتهای گسترده ،دلالت بر استنباط فردی اعضای تندروی هیات نظارت و برخورد کینه توزانه ایشان نسبت به منتقدان فکری خود داشته و امید آن می رود که هیات نظارت بر انتخابات این اقدام نابخرادانه را با بازگشت به قانون تا حدودی جبران نماید.

تعدد کاندیداهای شناسنامه دار اصلاح طلب که با استناد به بندها و مواد فوق الذکر رد صلاحیت شده اند تا حدی است که کاندیدایی برای اصلاح طلبان باقی نگذاشته اندکه امکان ارائه لیست و حضور در انتخابات برای این جریان فکری را باقی گذاشته باشد و اگر توسط هیات نظارت،در تایید صلاحیت اصلاح طلبان تجدید نظر نشود، طی بیانیه ای رسمی از حضور در انتخابات شوراها اجتناب خواهیم کرد.

در خاتمه تاکید می نماییم که انتخابات در صورتی رنگ می بازد و فضای انتخاباتی سرد کنونی به سردی هر چه بیشتر می گراید که برخوردهای صرفا سیاسی و جناحی در دو پاره کردن جامعه و نیروهای فعال سیاسی و اجتماعی، انشقاق موجود در بدنه جامعه و حاکمیت را تشدید نماید و اینگونه رفتارهای جناحی جز تعمیق و تقویت فرهنگ نفاق و چاپلوسی در بین عده ای خاص ارمغان دیگری که نتیجه آن نیز فروپاشی اجتماعی خواهد بود، در پی نخواهد داشت و عامل و ریشه این اتفاق، اقلیت تندروی اصولگرا خواهند بود و زمانی به اشتباه خود پی خواهند برد که برای شنیدن صدای مردم دیر خواهد بود!
لذا جبهه اصلاحات ایران شاخه استان مرکزی امیدوار به برداشتی مشفقانه از این پیام بوده و مواکدا درخواست دارد که حق انتخاب شدن و انتخاب کردن را به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم که از قضا یکی از شعارهای اولیه و اصلی انقلاب اسلامی ایران و پایه قوی جمهوریت نظام است، به رسمیت شناخته و تمایل به افزایش مشارکت عمومی و برگزاری انتخاباتی رقابتی و پر شور، جنبه واقعی به خود گیرد.
جبهه اصلاحات ایران – شاخه استان مرکزی

رونوشت:
– شهروندان عزیز استان مرکزی جهت استحضار
– جناب آقای آقازاده، استاندار محترم استان مرکزی جهت استحضار و صدور دستور پیگیری احقاق حقوق آحاد مردم استان
– حضرت آیت الله دری نجف آبادی، نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی جهت استحضار و صدور دستور تجدید نظر در بررسی صلاحیت ها
– جناب آقای اکرمی، ریاست محترم ستاد انتخابات استان مرکزی جهت استحضار و پیگیری مجدانه مطالبات مردمی