دبیران کل سه تشکل فرهنگیان در اعتراض به دستگیری و اعمال خشونت توام با توهین به علی حسن بهامین بیانیه ای صادر کردند.

 

دبیران کل سه تشکل فرهنگیان در اعتراض به دستگیری و اعمال خشونت توام با توهین به علی حسن بهامین بیانیه ای صادر کردند.

به نام خدا

نحوه برخورد و دستگیری یکی از فعالین صنفی معلمان یاسوج (علی حسن بهامین دکترای فیزیک واستاد دانشگاه) که تصاویر و کلیپ آن درفضای مجازی منتشرشد، موجب تأسف و تاثر نه تنها فرهنگیان، بلکه هر انسان آزاده و عدالت خواهی و آن هم در ماه مبارک رمضان وایام شهادت مولای متقیان است، چه کسی پاسخگوی این نحوه برخورداست، این گونه برخورد با کدام اصول انسانی،اخلاقی وحقوقی همخوانی دارد؟ این نحوه دستگیری مبتنی بر کدام اصل و یا ماده قانونی است؟

چرابه اعتراض معلمان  به تبعیض، بی عدالتی و بی توجهی به مطالبات قانونی و به حق آنان که قانون اساسی، به ویژه دراصول هشتم و بیست وهفتم برآن تصریح دارد، بایداین گونه پاسخ داد؟ مگرنه اینکه عدالت و پرهیز از تبعیض از اصول مسلم قانون اساسی و فلسفه وجودی نظام است؟

مابراین باوریم، آنان که باید بازداشت شوند و پاسخگوباشند، معلمان معترض نیستند، بلکه مسولان ناتوان، بی تدبیر و نالایقی هستند که زمینه این تبعیض ها و بی عدالتی ها رافراهم کرده اند، امروز متولیان سازمان مدیریت و برنامه ریزی واموزش و پرورش باید پاسخ دهند.

مابرخورد، بازداشت، احضاروجلب وزندانی کردن غیرقانونی معلمان معترض به تبعیض و بی عدالتی رامحکوم ومصرانه خواستار آزادی معلمان زندانی و توقف احضار و جلب معلمان هستیم.

از متولیان صداوسیمامی خواهیم ،آنچنان که قانون اساسی می گوید و عدالت حکم می کند،فرصتی مناسب رادرسیما مهیا کنند تا با حضور نمایندگان معلمان و مسولان مربوطه مسایل و مشکلات آنها بی واسطه در محضر ملت فهیم ایران طرح شود.

طاهره نقی ئی دبیرکل سازمان معلمان ایران

فرج کمیجانی

دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

سیدعبدالرزاق موسوی

دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران

 

منبع: اعتماد