حزب اتحادملت ضمن مطالبه آزادی همه بازداشت شدگان از خیل فعالان مدنی، معلمان، زنان و هنرمندانی که با احساس مسئولیت اجتماعی در صحنه حاضر بوده اند، بر همین سیاق و بویژه بازداشت سیاستمدار و صاحب نظر شناخته شده و اثرگذار در سپهر سیاسی کشور، آقای تاج‌زاده را محکوم‌کرده، خواهان آزادی هر چه سریع‌تر اوست.

 

حزب اتحاد ملت در محکومیت بازداشت سیدمصطفی تاجزاده در بیانیه‌ای نوشت: بازداشت دوباره سید مصطفی تاج‌زاده، در حالی که ابزاری جز کلام در نقد قدرت غیر پاسخگو در اختیار نداشت، نشانه روشنی از ناتوانی صاحبان قدرت در پاسخ‌گویی به نقدهای عالمانه و دلسوزانه و در عین حال صریح، شفاف و شجاعانه اوست. آنان که همه گونه رسانه‌های پرهزینه، دستگاه ها و نهادهای عریض و طویل سیاسی و اطلاعاتی و نیز اندیشکده‌ها و مراکز مطالعاتی بی‌شمار در اختیار دارند نتوانستند در برابر اندیشه و کلام او کلام و اندیشه اقامه کنند و در آخر تنها هنر خود یعنی بگیر و ببند را به کار بستند و خاطر خوش کردند که دهان او را بستند.

آنان یک بار تاج‌زاده را در بند و زندان تجربه کرده‌ و ۷ سال او را در تنهایی زندان نگاه داشته‌اند. اما او آن را به فرصتی برای مطالعه و ارتقاء دانش و انسجام فکر بدل ساخت و چون بیرون آمد وجود خویش را چراغ راه رهروان راه اصلاحات کرد و اندوخته خود را راهنماى راه.

در وانفساى تضییقات سیاسى براى احزاب او کنشگرى سیاسى فردى را برگزید تا شاید با فراغ‌بال بیشتر بتواند نظرات و مواضع خود را نشر دهد. او به فرهمندی و توفیق اثرگذاری درخور دست یافت و سرمایه‌ای نمادین برای اصلاحات شد. در سرزمینی که بزرگی و اثرگذاری حد دارد او از حد متصور حاکمان فراتر رفت و همین گناه او شد.

تاج‌زاده همواره خود را اصلاح‌طلب معرفی کرده و با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختارها، بر قانون‌گرایی و خشونت‌پرهیزی تاکید داشته است. در آرایش سیاسی امروز جامعه ما که در یک طرف حاکمان و حافظان وضع موجود قرار دارند و در طرف دیگر براندازان با وجه سلبی مشترک و وجه ایجابی بسیار پراکنده و‌ متشتت، در هر دو سو افق تیره و تار می‌نماید. در این شرایط اصلاح‌طلبی منشی است که در میانه قرار دارد و در پی گشودن مسیری است که کشور را اولا به وضعیتی تیره و تارتر از آنچه امروز است نرساند و ثانیاً افق روشنى براى توسعه کشور و بهروزى ملت بگشاید.

تاج‌زاده این را رسالت خویش می‌داند و گفتگو را پیشه خود کرده است تا با قدرت منطق رویکرد اصلاح‌طلبی را ترویج نماید.
به همین دلیل است که جریان حاکم او را بازداشت مى‌کند و ویرانی طلبان برانداز شادمانی و دست افشانی.

بر این اساس، حزب اتحاد ملت هم‌پا با دیگر اصلاح‌طلبان و آزادی‌خواهان، هر نوع تضییع حقوق ملت و سلب آزادی‌های آنها را محکوم‌ می‌کند، ضمن مطالبه آزادی همه بازداشت شدگان از خیل فعالان مدنی، معلمان، زنان و هنرمندانی که با احساس مسئولیت اجتماعی در صحنه حاضر بوده اند، بر همین سیاق و بویژه بازداشت سیاستمدار و صاحب نظر شناخته شده و اثرگذار در سپهر سیاسی کشور، آقای تاج‌زاده را محکوم‌کرده، خواهان آزادی هر چه سریع‌تر اوست.

منبع: امتداد