خواهیم دید که تاریخ درسی ماندگار به دولت پاکستان خواهد داد تا جبران این همه نخبه‌ کشی‌ها و قهرمان‌ ستیزی را پس دهد.

 

به گزارش صبح ما، جبهه اصلاحات شهرستان بابل در بیانیه ای نسبت به وقایع اخیر افغانستان و مقاومت پنجشیر واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
أُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلىٰ نَصرِهِم لَقَدیرٌ (حج/ ۳۹)

به نظر می‌رسد افغانستان با چراغ سبز آمریکا و مماشات برخی از سران فاسد، تسلیم گروه متحجر و جزم اندیش طالبان شده است. این اتفاق ناظران را با حقایقی مبنی بر اینکه رفتارهای حکمرانان خیلی مبتنی بر نگاه‌های بنیادی و اعتقادی نیست را آشکارتر ساخت:

آمریکا نشان داد که حساسیت‌های حقوق‌ بشری، حق شهروندی و آزادی‌های سیاسی – اجتماعی که فریادش گوش همه را کر کرده دروغی بیش نیست، لااقل برای جوامع دیگر و بخصوص اگر در تعارض با بقیه منافع او (تسلط منطقه‌ای- انتفاع اقتصادی) قرار گیرد، تنها گذاشتن مردم افغانستان و بی‌ صاحب کردن نهال نوپای دمکراسی در کشور ستم‌دیده، مغبون و مغموم افغانستان، چهره آمریکا را برایمان زشت و قبیح ساخته است!
طالبان تاکنون به انتخابات آزاد تن نداده است ولذا تطهیر رفتار گذشته این گروه متعصب و سنتی بی‌فایده است و عقربه زمان هیچگاه به عقب برنخواهد گشت.

حاکمیت ایران واقعا” چقدر از همراهی منطقه‌ای با دو کشور غیر دینی فریبنده و عدول کنندگان مستمر در وعده‌ها (روسیه و چین) بهرمند می‌گردند که رضایت به حاکمیت طالبان، این شب‌پرستان در مبانی و رفتار، در افغانستان داده‌اند و کمترین اعتنایی به پویندگان راه آزادی و عدالت و اسطوره ملی افغانستان احمد شاه مسعود نمی‌نمایند!، گروهی که تا اندازه‌های زیادی به ما شباهت دارند. هم در باورهای دینی و هم در سبقه زیستی و عقبه مبارزاتی‌شان با ما همخوانی‌ فراوانی دارند.

دخالت‌های مستشاری و نظامی پاکستان در حمایت از طالبان بر کسی پوشیده نیست. شهادت فهیم دشتی نویسنده و همرزم مبارز نستوه احمد شاه مسعود از جنایات پهبادی حاکمان این کشور است.
خواهیم دید که تاریخ درسی ماندگار به دولت پاکستان خواهد داد تا جبران این همه نخبه‌ کشی‌ها و قهرمان‌ ستیزی را پس دهد!

نبرد و دفاع خودجوش زنان و مردان افغانستان بویژه دلیر مردان پنجشیر با طالبان، نبرد یک ولایت نیست! همانطور از شهادت فهیم پیداست، نبرد قلم با چماق، نبرد فانوس با تاریکی و طوفان تحجر است، در یک کلام نبرد بین دو «نحو‌ه‌ی زیست» است. زیست مبتنی بر خردورزی و زیست مبتنی بر جهل و خرافه. این دو زیست سبب نبرد ذات اقدس کبریایی با نگاه اهریمنانه شد. بقیه فرمول‌ها، شگردها و حیله‌های سیاسی را تالی در این نزاع می دانیم!
از همه علما و مراجع افغانستان و ایران در مقابل رفتارهای وحشیانه طالبان انتظار داریم سکوت خود را بشکنند؛ چراکه این سکوت فعلی آنها توجیه گر رفتار آینده ظالمان خواهد شد.

جبهه اصلاحات شهرستان بابل، بی تفاوتی در برابر آنچه در افغانستان می‌گذرد را خلاف حریت و آزاداندیشی می داند و معتقد است که نباید در برابر ظلم سکوت کرد؛ چرا که سکوت در برابر ظلم، تقویت ظالم و ستم به مظلوم است؛ لذا از اعتراض مدنی مردم رنجدیده افغانستان و مبارزان غیور پنجشیر مبنی بر تشکیل جبهه مقاومت در جهت بسیج ملی برای تشکیل دولت فراگیر و مردمی با حضور همه‌ قومیت ها و مذاهب‌ که از پشتیبانی و حمایت مردم ایران و جهان برخوردار باشد، حمایت می کند.

این جبهه اصلاح طلب، ضمن مخالفت با هر گونه مداخله نظامی در هر کشوری ازجمله افغانستان، از دولت ایران می خواهد که با حمایت خود از جبهه مقاومت، از مبارزات بحق مردم پنچشیر حمایت و پشتیبانی نماید و با فعالیت های دیپلماتیک خود توجه جامعه جهانی را به حمایت از مردم پنچشیر و دیگر اقوام افغانستان جلب و همچنین مانع نفوذ و عملیات نظامی طالبان و بویژه نظامیان پاکستان و افراطیونی نظیر داعش و القاعده گردند و هیچگاه در مراسم تحلیف دولت متحجر طالبان شرکت ننماید.