جبهه اصلاحات ایران هر اقدامى را که به ناحق باعث سلب امنیت و آزادى هر یک از شهروندان بشود محکوم می‌کند و به همه موارد آن اعتراض دارد.

 

جبهه اصلاحات ایران در بیانیه ای نسبت به بازداشت سیدمصطفی تاج‌زاده واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
آشکار شدن آثار تحریم های ظالمانه آمریکا ، سیاست های نامناسب دولت و مجلس و نیز ضعف های فزاینده مدیریتی کشور زندگی اکثریت مردم ایران را با مشکلات حادی رو برو کرده و به یک نارضایتی گسترده منجر شده است .
در حالى که کشور و مردم ایران در حال تحمل این شرایط سخت اقتصادى هستند و روز به روز اوضاع بدتر مى‌شود ظاهراً ایجاد بحران‌های جدید هنوز از دستور کار برخی که وضع کشور را به اینجا رسانده‌اند، خارج نشده است.
بازداشت ناگهانی آقای سید مصطفی تاجزاده در یک روز تعطیل و با گسیل تعداد زیادی مأمور عجیب و حیرت‌انگیز است و موجب شد که مجمع عمومی جبهه اصلاحات جلسه فوق‌العاده برگزار کرده و موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
هنوز مسئولان مربوطه در این مورد اطلاع رسانی نکرده‌اند و دلیل بازداشت او، آن هم به این شکل روشن نیست. اما همگان می‌دانند که آقای تاجزاده اصلاح‌طلبی است که همیشه بر قانونگرایی و خشونت‌پرهیزی تأکید داشته و بدان پایبند بوده است.
او بی‌ارتکاب هیچ جرمی ۷ سال زندان را تحمل کرد و وقتی احزابی که او در آنها فعالیت داشت را بدون تشریفات قانونی منحل کردند به فعالیت سیاسی فردی در چارچوب اصلاح‌طلبی ادامه داد و در زمره پرمخاطب‌ترین و اثرگذارترین اصلاح‌طلبان درآمد. گمان می‌رود همین جایگاه و صراحت و شجاعت او در بیان نظرات دلسوزانه و اعلام مواضع شفاف و بی‌پیرایه موجب این برخورد با او شده باشد.
جبهه اصلاحات ایران هر اقدامى را که به ناحق باعث سلب امنیت و آزادى هر یک از شهروندان بشود محکوم می‌کند و به همه موارد آن اعتراض دارد و مشخصاً بازداشت آقای تاجزاده که یک اصلاح‌طلب برجسته و صاحب نظر و دارای مرزبندی‌های روشن با بانیان و حافظان وضع موجود از یک‌سو و براندازان و ویرانی‌طلبان از سوی دیگر است، را محکوم می‌کند و خواهان آزادی هرچه زودتر اوست.
از رییس محترم قوه قضائیه می‌خواهیم بر طبق وعده‌ها و رویکردهای اعلامی خود این موضوع را بررسی و در صورت مداخله بی‌رویه ضابطان و یا بی‌مبالاتی اشخاص و مقامات قضایی در این مورد، پیگیری جزایی لازم را در دستور قرار داده و روند آن را جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی فرماید.
جبهه اصلاحات ایران
۱۴۰۱/۴/۱۸