تشکل های رسانه ای با انتشار بیانیه مشترکی خواستار رسیدگی سریع و اعلام دلایل بروز واقعه غمبار واژگونی اتوبوس خبرنگاران و برخورد جدی با مقصران و عذرخواهی سازمان حفاظت محیط زیست شدند.

 

با توجه به حادثه تلخ رخ داده برای جامعه خبری کشور در اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران، تشکل های رسانه ای با انتشار بیانیه مشترکی خواستار رسیدگی سریع و اعلام دلایل بروز این واقعه غمبار و برخورد جدی با مقصران و عذرخواهی سازمان حفاظت محیط زیست شدند.

در این بیانیه تاکید شده؛ تا زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به رسیدگی و برخورد با مسببین این حادثه اقدام ننماید و گزارش آن را همراه با عذرخواهی از خانواده های داغدیدگان و جامعه رسانه ای منتشر نکند، انعکاس اخبار مثبته آن سازمان در رسانه ها متوقف و سکوت خبری در قبال این سازمان درپیش می گیرند.

همچنین تشکل های رسانه ای از دستگاه های نظارتی و ذیصلاح انتظار دارند بمنظور جلوگیری از تکرار این قبیل سهل انگاری ها و حوادث تلخ ، با جدیت و فوریت نسبت به بررسی و اعلام دلایل بروز این حادثه جانگداز و برخورد قاطع با مسببین آن، اقدام نموده و نتایج آن را به اطلاع عموم مردم برسانند.

تشکل های رسانه ای از جمله انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی ، انجمن مدیران رسانه های کشور ، انجمن مدیران نشریات ایران، انجمن مدیران نشریات تخصصی کشاورزی و انجمن مدیران رسانه های ورزشی ، با انتشار این بیانیه همچنین خواستار پیگیری جدی مطالبات اهالی رسانه در خصوص این حادثه غمبار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ برای جامعه خبری شدند.

 

منبع: امتداد