در گفت و گو با صبح ما؛

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم به صبح ما گفت: کنار گذاشتن چهره‌های رد صلاحیت شده برای کشور خطرناک است، هیچ راهی برای اداره کشور جز مشارکت تمام ملت ایران وجود ندارد. اگر آقایان امنیت می‌خواهند و قصد دارند کشور اداره شود باید همه ملت را در مدیریت کشور شریک و از هرگونه تبعیض خودداری کنند.

 

صبح ما| مدتی قبل صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از عضویت در شورای نگهبان استفعا داد. اقدامی که سبب برخی گمانه‌زنی‌ها درباره دلایل این استعفا و آینده این نهاد شورایی شد. درهمین‌باره حسین انصاری راد، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به پایگاه خبری صبح ما گفت: «از این‌که به آقای آملی گفته شده استعفاء بدهد یا این‌که خود ایشان استعفاء داده‌ است خبر ندارم، اگر استعفای ایشان دستوری باشد حرف دیگری است اما اگر خودش استعفاء داده، ناشی از اختلافی‌ست که با نظر شورای نگهبان به‌خصوص درباره رد صلاحیت علی لاریجانی از انتخابات گذشته ریاست جمهوری داشت.»

وی ادامه داد: «حتی آقای آملی در برهه‌ای گفت شورای نگهبان تحت تاثیر نیروهای امنیتی لاریجانی را رد صلاحیت کرد، حقاً هم رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات گذشته برای همه کشور مایه تعجب شد، چراکه لاریجانی مشاور رهبری است و در تمام دوره‌ها در جمهوری اسلامی مسئولیت‌دار بوده از جمله چندین دوره ریاست مجلس، به هر صورت ایشان در تبعیت از رهبری کوتاهی نداشته است. بنابراین اگر آملی لاریجانی خودش استعفاء داده باشد معنایی ندارد جز این‌که به این شیوه رد صلاحیت‌ها در شورای نگهبان معترض است.»

وی درباره کنار گذاشته شدن چهره‌های سیاسی از فرایند انتخابات روندی که در سال‌های گذشته دیده شده است بیان کرد: «دیگر چیزی از افراد نزدیک به حکومت باقی نمانده است و همگی در انتخابات‌های گذشته رد صلاحیت شدند، از آقای خاتمی گرفته تا کروبی و موسوی، بطورکلی جناح اصلاح طلب رد صلاحیت شده‌اند. این مسئله برای این روزها هم نیست در انتخابات دوره هفتم مجلس یک جناح از فرزندان جمهوری اسلامی، مجاهدان قبل و بعد از انقلاب را بطور کامل رد صلاحیت کردند، رد صلاحیت اصلاح طلبان در حقیقت رد صلاحیت یک ملت بود. اما حالا که دیگر چیزی باقی نمانده خودشان را رد صلاحیت می‌کنند، بنابراین وقتی علی لاریجانی که اصولگرای معتبری است را رد صلاحیت می‌کنند، یا اگر احیاناً به آقای آملی که نزدیک به خودشان است گفته باشند استعفاء بدهد نشان می‌دهد دارند خودشان را هم رد صلاحیت می‌کنند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: «کنار گذاشتن چهره‌های رد صلاحیت شده برای کشور خطرناک است، هیچ راهی برای اداره کشور جز مشارکت تمام ملت ایران وجود ندارد. اگر آقایان امنیت می‌خواهند و قصد دارند کشور اداره شود باید همه ملت را در مدیریت کشور شریک و از هرگونه تبعیض خودداری کنند. تقریباً همه جریان‌های سیاسی را کنار گذاشتند وقتی جریان اصلاح طلب را که نزدیکتر به انقلاب هست رد صلاحیت کردند گویی که خودشان را اخراج، بیرون و ترک کردند. شرایط فعلی نشانه‌های خوبی نمی‌دهد، همه علائم نشانه‌های خطر و تضعیف نظام جمهوری اسلامی است. هرچه دایره حضور مردم در مدیریت کشور کاهش پیدا کند قدرت کشور کمتر می‌شود.»