درگیری لفظی اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران را اختلافات سیاسی عنوان میکردند و دعوای اصولگرایان در شورای شهر را مباحثه طلبگی می نامند!

 

جعفر شربیانی روز سه‌شنبه در جریان بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص انتصابات شهردار پایتخت تذکر داد و سوالاتی را پرسید.

وی گفت: باید شاخص ها و معیار های انتخاب معاونان، شهرداران مناطق، مدیران ارشد سازمان ها و شرکت ها به افکار عمومی اطلاع داده شود.

شربیانی با بیان اینکه اسامی و رزومه مشخصات تیم و کانون ارزیابی به افکار عمومی ارائه شود، گفت: روش ها و کانال های ارسال رزومه به افکار عمومی نیز باید اطلاع رسانی شود.

وی افزود: باید مشخص شود که چه تعداد رزومه در اختیار شهردار تهران قرار گرفته و روش اولویت بندی آن چیست.

عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با طرح سوال در زمینه نحوه انتصابات در شهرداری تهران، گفت: بر اساس نص صریح قانون باید بعد از گذشت مدتی پاسخ تذکر بنده به صورت کتبی به من ابلاغ می شد اما در عمل این اتفاق تاکنون نیافتاده است.

شربیانی افزود: برای تنویر افکار عمومی و اطلاع همکاران شورا و براساس تعهد به قانون و استناد به آن چیزی که شهردار تهران چندی قبل در خصوص انتصابات اعلام کرد و گفت که انتصابات نسبتی با شورای شهر تهران ندارد، دقیقا با تایید و ابرام آن نظریه، در همان قانون آمده است که وظیفه نظارت بر حسن اداره امور شهر بر عهده شورا است.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گزارشی از روند پاسخ‌گویی شهردار تهران ارایه کرد و گفت: یک اشکال پاسخ‌گویی، مراجعه واسطه‌گری برخی از اعضای شورا است که از طریق آنها پیام‌هایی برای بنده صادر شد.

شربیانی افزود: اشکال دیگر مراجعه دستیار شهردار تهران به بنده برای توضیحات بود که به وی اعلام کردم سوالات من محتوایی و مبنایی و براساس افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه هنوز پاسخ سوالاتم درباره انتصابات را دریافت نکرده ام، گفت: شهردار پایتخت وعده کرده است به سرعت این پاسخ ها را جمع آوری کرده و خواهد آورد، اما این امر تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

شربیانی افزود: یعنی آنچه که زاکانی به درستی صحت و اصالت آن تاکید کرد به همان هم تن نداد و عملیاتی نکرد و تنها و تنها عکس العمل و پاسخ کوتاه و گذرای شفاهی در جلسه شورا توسط شهردار ارایه کرد و غیر از این اساسا هیچ نوع پاسخی که وظیفه شهردار و شهرداری تهران بود، برای من ارسال نشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: مشی و منطق شهرداری پاسخ دادن به تذکرات و سوالات اعضا و به رسمیت شناختن نقش نظارتی آنها نیست.

وی افزود: شهرداری‌ تهران روش هایی چون گفت و گو در رسانه ها، پیغام و تمایل به حل و فصل به روش های غیرمتعارف را بر روش هایی چون پاسخ گویی در نزد افکار عمومی و روشن سازی افکار عمومی ترجیح داده است.

شربیانی تاکید کرد: اگر شهرداری به آنچه که خروجی انتصابات خود می داند اعتماد و اطمینان دارد و به درستی فرآیندهای خود باور دارد، چه دلیلی می توان برای آن بر شمرد که اطلاعات مربوط به سوالاتی که بنده پرسیدم را به اعضای شورا و افکار عمومی ندهد.

وی عنوان کرد: به عنوان یک عضو از منظر یک مصلح برای جلوگیری از تبدیل این شورا به شورای بی اثر و ضعیف مطالب را مطرح کردم.

شربیانی ادامه‌ داد: معتقدم که اگر جلوی این روند گرفته نشود، در پاسخ به وعده هایمان به مردم شریف تهران شرمنده می شویم.

عضو شورای تهران به ادامه دادن مباحث در فضای مجازی تذکر داد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درگیری لفظی در جلسه گذشته شورا نسبت به ادامه دادن این مباحث در فضای مجازی تذکر داد.

حبیب کاشانی روز سه‌شنبه در جریان بیست و دومین جلسه شورای شهر با اشاره به درگیری لفظی معاون شهردار تهران و یک عضو شورای شهر در جلسه قبل شورا، اظهار داشت: در جلسه گذشته هنگام گزارش معاون فنی و عمرانی سوءتفاهمی پیش آمد.

وی گفت: به قول طلبه‌ها این موضوع یک مباحثه طلبگی و طبیعی است و باید همین‌جا تمام و دفن شود.

کاشانی با بیان اینکه هم شورا و شهرداری شان دارند، افزود: همه ما به این بلوغ رسیده ایم که باید شان یکدیگر را رعایت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه این موضوع به فضای مجازی کشیده شد، اظهار داشت: در صحن از این مباحث پیش می‌آید و اما ادامه دادن آن در فضای مجازی باید قابل کنترل باشد.

عضو شورای شهر تهران از چمران و پرویز سروری خواست این موضوع را با معاون فنی و عمرانی حل کنند تا این موارد تکرار نشود.

وی تاکید کرد: ماموریت نوکری مردم را داریم و اگر وقت شهروندان را به بطالت بگذرانیم، در قیامت باید پاسخگو باشیم.

عضو شورای تهران از بی پاسخ ماندن تذکرات شورا انتقاد کرد

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به بی پاسخ ماندن تذکرات اعضای شورای شهر انتقاد کرد .

مهدی عباسی در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به لزوم پاسخگویی شهرداری به تذکرات اعضای شورا، گفت: اگر به وظایف خود آگاه باشیم، تداخل و اختلال در ماموریت ها ایجاد نمی شود.

عباسی با انتقاد از بی پاسخ ماندن تذکر ها گفت: بی پاسخ ماندن تذکرات را به حساب استقرار شهرداری در روزهای اول می گذاریم.

وی عنوان کرد: به دلیل حجم کار هماهنگی ها سخت است، اما نباید مکاتبات بی پاسخ بماند.

عضو شورای تهران ارایه تذکر حق نمایندگی از سمت مردم دانست و اظهارداشت: بر اساس پاسخی که به تذکرات می دهند برنامه ریزی می کنیم و امیدواریم مکاتبات در اسرع وقت پاسخ داده شود.

چرا پرداخت مساعده به آتش‌نشانان تهرانی قطع شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران از قطع شدن مساعده آتش نشانان انتقاد کرد و با اشاره به بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی بازار بزرگ تهران اظهار داشت: حدود ۲۰ سال به آتش‌نشانان در اواسط ماه مساعده پرداخت می‌کردند و اگر کسی حقوق ۵ میلیون تومانی داشت، ۲ میلیون مساعده دریافت و آخر ماه از حقوقش کم می کردند.

ناصر امانی وی با بیان اینکه ۲ ماه است که پرداخت مساعده را قطع کرده اند، گفت: این افراد اکثرا از شهرهای اطراف به تهران آمده و هزینه سنگینی می‌پردازند.

عضو شورا تاکید کرد: آتش نشانی یک سازمان دفاعی غیر نظامی است و در دنیا معمولا وابسته به نیروهای نظامی تعریف می‌شوند.

وی افزود: روحیه، آمادگی و نداشتن دغدغه خاطر برای حضور در صحنه عملیات برای یک آتش‌نشان خیلی مهم است و این افراد پر از مشکل و درد هستند.

وی از شهردار تهران، معاون خدمات شهری شهرداری و کمیسیون ذی‌ربط خواست حداقل چند مشکل آنی کارکنان آتش نشانی را حل کنند.

 

منبع: مهر