خدیجه گلین مقدم

با وجود طالبان بعید است که در افغانستان یک دولت همه گیر (به قول خودشان همه شمول) شکل بگیرد. چرا که طالبان یک گروه تروریستی ایدئولوژی زده‌ای هستند که همه چیز را در محک شریعت با تعریف خاص خود قرار می‌دهد.

 

خدیجه گلین مقدم نوشت: محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان اعلام کرد: طالبان هزاره‌های دایکندی را اخراج می‌کنند، سپس زمینهایشان را بین خود تقسیم می‌کنند.

طالبان در ابتدا یک گروهک تروریستی بود. سپس به گروه بزرگتری تبدیل شد و توانست از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در افغانستان حکومت کند‌. این گروه جنایتکار پس از ۲۰۰۱ با ورود آمریکا به افغانستان به حاشیه رانده شد، اما همچنان به جنایات خود ادامه داد.

طالبان در سال ۱۴۰۰ با خروج یکباره آمریکا از افغانستان بر این کشور مسلط شد. آنها که حتی لباس پوشیدن بلد نیستند، وعده‌های رنگین می‌دهند و سیاستمداران عوام!!! برخی کشورها نیز فکر می‌کنند که طالبان تغییر کرده است.

گزارشها از داخل ولایات افغانستان حکایت از آن دارد که طالبان به سان گذشته عمل می‌کند و هیچگونه تغییری نکرده‌ است. آنها در نقاط مختلف مردم را شلاق می‌زنند، اعدام می‌کنند و همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی طالبان هر روز اعلام می‌کند که تغییر کرده‌اند، اما دروغ می‌گویند. آنها با این دروغ‌ها در پی کسب مشروعیت از سوی کشورهای دنیا هستند. از میان تمامی مقامات دنیا، پوتین اولین کسی بود که اعلام کرد که باید با طالبان کنار آمد. از آنجایی جمهوری اسلامی تصور می‌کند که پوتین یار غار اوست، که نیست، بلکه دشمن زیرک ایران است، باید دقت کند که با طناب پوسیده پوتین داخل چاه طالبان نیفتد.

با وجود طالبان بعید است که در افغانستان یک دولت همه گیر (به قول خودشان همه شمول) شکل بگیرد. چرا که طالبان یک گروه تروریستی ایدئولوژی زده‌ای هستند که همه چیز را در محک شریعت با تعریف خاص خود قرار می‌دهد. در هر حکومتی وقتی پای دین و شریعت وسط کشیده می‌شود، مفهومش این است که نمی‌شود یک حکومت همه‌گیر تشکیل داد. تسلط یک گروه تروریستی با چنینی وضعیتی در افغانستان پاسخ مطالبات مردم را حتما با خشونت خواهد داد.