اختصاصی؛

اعضای این حزب برای چندمین بار دربارۀ وضعیت أسف بار کلیه بازداشتی های اعتراضات اخیر ابراز نگرانی کرده و خواستار پایان دادن به بی قانونی ها و تضییع حقوق آنان در رسیدگی های محاکم قضایی شدند.

 

حسین احمدی سخنگوی حزب مجمع ایثارگران در گفتگو با صبح ما عنوان کرد: در جلسه این هفته شورای سیاسی حزب مجمع ایثارگران مورخ شنبه ۲۴/۱۰/۱۴۰۱، دربارۀ کژکرداری ها و رویکردهای امنیتی انضباطی با دانشجویان و دانشگاهیان معترض و برخی حقوق دانان، وکلا و اساتید مبرز نظیر استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران آقای دکتر محسن برهانی ابراز تأسف فراوان شد. همچنین ابراز گردید با توجه به گزارش هجمه گسترده افراد مجهول الهویه و لباس شخصی ها و درگیری با دانشجویان در صحن دانشگاه در تاریخ ۲۰ ام دی ماه در دانشکده علوم اجتماعی علامه و بار دیگر شکستن حریم دانشگاه و دانشجویان که موجب نگرانی بیشتر از آینده و به محاق رفتن تدبیر و درایت در میان مسئولین کشور است، برای ما ایثارگران دوران انقلاب ۵۷ و عرصه دفاع مقدس، این میزان هجمه به دانشگاه، دانشجو و استاد در ذیل حاکمیت نظام جمهوری اسلامی با بهت و حیرت همراه است. آنهم نظامی که پیدایش آن با حمایت های بی همتای دانشگاهیان، دانشجویان و استادان در صدر همه مبارزان انقلابی توام بوده است.

وی افزود: امروز سکان دست چه کسانی افتاده است که این گونه به دانشگاه هجوم می آورند؟! تشکیل پرونده های انضباطی برای دانشجویان سیاسی، احکام صادره محرومیت ها، محدودیت ها و ممنوعیت ها توسط کمیته های انضباطی، مغایر با شیوه نامه و آئین نامه های مصوب قانونی است و همین طور تشکیل کارگروه های کذایی بررسی صلاحیت های عمومی اعضای هیأت علمی ها به بهانه برخورد با اساتیدی که معترض و مدافع حقوق اساسی معترضین هستند؛ بدون دعوتنامه یا اطلاع قبلی، با نقض اصول حقوقی و حتی دادن فرصت دفاع از خود، و موارد متعدد دیگر همراه است؛ که باید دید بر چه مبنا و اساسی صورت می گیرند؟!

احمدی گفت: اخراج آقای دکتر برهانی از دانشگاه به عنوان یک انسان متعهد و متخلق به اخلاق اسلامی و انسانی و مدافع حقوق مظلومان و محرومان، چه پیامی از منش و رفتار حاکمان نزد افکار عمومی دارد؟ او با زبان قانون، حقوق و فقه اسلامی نسبت به تعرض به حقوق محکومین قبل و بعد از صدور حکم اعتراض نموده و درصدد پیشگیری از تضییع حقوق اعدامی ها چه قبل از صدور حکم و چه بعد از آن و یا نسبت به اجرای حکم ناعادلانه برآمده است؛ برخورد با چنین مرد دانشمندی، با زی مسلمانی و اخلاق مدار بسیار تأثر برانگیز است.

همچنین سخنگوی حزب مجمع ایثارگران گفت: اعضای این حزب برای چندمین بار دربارۀ وضعیت أسف بار کلیه بازداشتی های اعتراضات اخیر ابراز نگرانی کرده و خواستار پایان دادن به بی قانونی ها و تضییع حقوق آنان در رسیدگی های محاکم قضایی شدند. از جمله به وضعیت رنجور و ناجوانمردانه آقای سیدحنظله هدایتی از جوانان کرد فعال در حوزه سیاسی اجتماعی‌که کاملاً بصورت قانونی در قالب تشکیلات حزب توسعه ایران به فعالیت خود ادامه داده است و از هم میهنان گرانمایه اهل تسنن می باشد و پدر وی نیز آقای سیدهاشم هدایتی از اعضای قدیم سپاه و مصداق واقعی جهادگر و رزمنده مدافع میهن در دوران دفاع مقدس بوده است، اشاره گردید. بنابراین سرنوشت چنین انسان ارزشمندی در این غایت، ذیل نظام جمهوری اسلامی برای حاکمان حکومت دینی شرم آور است. در پایان آرزومندیم که خداوند عاقبت ملت رشید و شریف ایران را با نجات از نافرجامی ها و ظلم پیشگی ها، به سعادت و سرافرازی هرچه بیشتر قرین بدارد.