محمود سریع القلم

در چنین فضایی که مردم ایران از اینکه یک شرکت هواپیمایی هندی در سال گذشته ۲۰۵ هواپیمایی ایرباس تحویل گرفته، بی‌خبرند.. روشن است وقتی دو تا ایرباس به ما داده شود، خیلی خوشحال می‌شوند.

 

محمود سریع القلم نوشت:

اولین شرط حکمرانی، ایجاد امنیت فکری ، شغلی و اقتصادی فرد فرد جامعه است،

اکثریت مطلق مردم اروپا که ۵۰۸ میلیون نفر جمعیت دارد؛ زندگی بسیار معمولی دارند : یک آپارتمان معمولی، یک اتومبیل معمولی، یک شغل معمولی و یک درآمد معمولی ؛
اما بسیار راضی و خوشحال هستند ؛ چون
امنیت روانی دارند و در جوامعی با ثبات زندگی می‌کنند*. نرخ تورم حدود ۲ درصد است و درآمد آنها سالانه حدود ٨ درصد افزایش پیدا می کند ، بنابراین؛ * احساس ثبات می‌کنند *.

در ایران حاکمیت غالبا برای توجیه ناکارآمدی خود به طور سیستماتیک به مردم اطلاعات غلط می دهد. مثلا گزارشگر رسانه‌  ما (مستقر در پاریس) در روز اعتصاب کارکنان متروی فرانسه در کنار ایستگاه مترو می‌ایستد و می گوید ؛ پاریس امروز مترو نداشت و مردم با اتوبوس و دوچرخه به سر کار رفتند و این شاخصی است برای فروپاشی فرانسه !!؟ این نوع نتیجه غلط گرفتن از یک واقعه باعث می‌شود عمق مسائل را نبینیم .

‼️فضای رسانه‌ای داخلی ما عموما می‌گوید:
جهان در حال فروپاشی‌ست و اقتصاد دنیا دچار بحران‌های ساختاری شده‌ *….

پس در چنین فضایی که مردم ایران از اینکه یک شرکت هواپیمایی هندی در سال گذشته ۲۰۵ هواپیمایی ایرباس تحویل گرفته، بی‌خبرند.. روشن است وقتی دو تا ایرباس به ما داده شود، خیلی خوشحال می‌شوند !!!!!!؟

برای تامین زندگی ایده‌آل برای ایرانیان باید :
اندیشه‌های حکمرانی اصلاح شود نه وزرای اقتصادی.

دولت آلمان، اقتصادی بالغ بر چهار تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی را مدیریت می کند، اما مسئولین آلمانی همه؛ ساعت پنج بعدازظهر از محل کار رفته و زندگی عادی خود را می کنند، تعداد جلسات مدیران بسیار محدود است؛ چون اصولا چیز محرمانه‌ای وجود ندارد که از مردم پنهان شود .