اختصاصی؛

روزنامه دولت رییسی با برش عکس آیت الله هاشمی، در تلاش بوده تا این عکس را متعلق به زمان فعلی نشان دهد بلکه بتواند بهانه ای تازه برای پوشاندن برخی ناکارآمدی های دولت دست و پا کند.

 

صبح ما، گروه سیاسی: بروز پاره ای از ناکارآمدی ها در دولت رئیسی و حجم بالای نارضایتی در جامعه، برخی حامیان دولت او را ناچار به خبرسازی دروغ علیه‌ چهره های ملی و سیاسی کرده است.

در تازه ترین این اقدامات، روزنامه ایران به مثابه ارگان رسمی دولت در صفحه توییتر خود مدعی شده است که دو شب گذشته(جمعه) محفلی با حضور آقایان روحانی، ناطق، خاتمی و سیدحسن خمینی در منزل رییس جمهور سابق تشکیل شده است و در آن به آنچه این روزنامه «اعتراضات اجتماعی و انتخابات آتی» خوانده، پرداخته شده است.

در همین رابطه، جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و از نزدیکان سیدحسن خمینی در مورد خبر روزنامه ایران در خصوص جلسه‌ای بین روحانی، خاتمی و سید حسن خمینی به «امتداد» گفت: «این جلسات جدید نیست. این جلسات دوره‌ای و نوبه‌ای است که از قبل هم وجود داشته‌است و جلسات هیچ ارتباطی با آنچه روزنامه ایران مطرح کرده، ندارد. این‌ها آدرس‌های غلط است که می‌دهند. می‌خواهند فرافکنی کنند.

روزنامه ایران برای صحت ادعای خود به عکسی از نماز چهارنفره این اشخاص بسنده کرده است، در حالی که این عکس بنابر مستندات رسانه ای، مربوط به سال ۹۲ به پیش نمازی آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

این نخستین بار نبوده و نیست که اصولگرایان از روش های نخ نما شده برای فرافکنی و انحراف افکار عمومی نسبت به موضوعات اصلی جامعه استفاده می کنند و روش های تخریبی آنها علیه رقبای سیاسی نیز مشابهت زیادی به شیوه های کمونیستی سابق دارد.

جالب است بدانیم که کمونیست ها نیز در دوره پیش از فروپاشی شوروی با توهم ایجاد دنیای یکدست سوسیالیستی، اقدامات زیادی برای تخریب و از صحنه به در کردن مخالفین خود انجام دادند. از جمله آن اقدامات، سانسور برخی مقالات رقبای فکری و سیاسی، تکه برداری از آنها و انتشار نصفه نیمه برخی تصاویر بود.

آنها بعدها نیز، زودتر از هر نیروی سیاسی به استفاده از فتوشاپ ابتدایی برای تخریب وجهه مخالفین از طریق نشاندن سر مخالفانشان روی بدنی دیگر روی آوردند و از آنجا که هدف برایشان هرگونه وسیله ای را توجیه می کرد، از پهن کردن هیچ دامی برای مخالفین خود فروگذار نبودند.

حالا هم روزنامه دولت رییسی با برش عکس آیت الله هاشمی، در تلاش بوده تا این عکس را متعلق به زمان فعلی نشان دهد بلکه بتواند بهانه ای تازه برای پوشاندن برخی ناکارآمدی های دولت دست و پا کند.

باعث تأسف است اصولگرایانی که با ابزار نظارت استصوابی شورای نگهبان در صحنه ای بی رقیب و با پایین ترین نرخ مشارکت در مقایسه با ادوار گذشته، مجلس و دولت را از آن خود کرده اند، امروز به جای پاسخگویی به مطالبات مردم و رسیدگی به مشکلات، به دروغ و تخریب سرمایه های اجتماعی روی آورده اند و به جای انعکاس صدای مردم، از هر دری سخن می گویند جز درد واقعی ملت!