در گفت و گو با صبح ما؛

ظریفیان گفت: موضع‌گیری‌ها و دیدگاه‌های آقای تاجزاده باعث شده است ایشان بتوانند ارتباط خوبی با بخش‌های مهمی از جامعه برقرار نمایند. من فکر می‌کنم آمدنِ ایشان به نوعی تلاش برای ایجاد مرزبندی جدی با اپوزیسیون خارج از کشور و کاهش نقش تحریم‌کنندگانِ انتخابات است. طبیعتا حضور ایشان، فارغ از اینکه تائید صلاحیت شوند یا نه، می‌تواند فضای انتخابات را گرمتر و گفتگویی‌تر نماید.

 

غلامرضا ظریفیان، رئیس شورای سیاسی مجمع ایثارگران، در گفت وگو با «صبح ما» در خصوص رد صلاحیتها‌ی کاندیداهای شورای شهر گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند مکمل حضور جدی تر مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری شود، انتخابات شوراها ست. از قبل همه بسیاری از کارشناسان معتقد بودند هم‌زمانیِ انتخابات شوراها و انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند از عوامل موثرِ حضور مردم، با سلیقه‌های مختلف، در پای صندوق‌های رای باشد.

وی افزود: طبیعی است وقتی در بررسی صلاحیتهای کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، که به نوعی تشکلی مدنی برای حل مشکلاتِ شهرنشینی است، اینگونه رفتار می‌شود و بخش مهمی از افراد و سلایق که به لحاظ تجربه و تخصص اعتبار خوبی دارند، حذف می‌شوند، این موضوع به طور مستقیم بر انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اثر می‌گذارد و به نوعی سبب ایجاد ناامیدی می‌شود.

رئیس شورای سیاسی مجمع ایثارگران تصریح کرد: وقتی افرادی که به واسطه‌ی توانایی و شخصیت خود می‌توانند عده‌ای را به پای صندوق‌های رای بکشانند، حذف می‌شوند، در نتیجه این موضوع بر روی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری هم اثر می‌گذارد.

ظریفیان گفت: من فکر می‌کنم دست‌اندرکاران، باید به دو مسئله توجه کنند؛ اول اینکه نباید افرادی را که توانایی و صلاحیت دارند را از حضور در شوراهای شهرو روستا محروم کرد و دوم اینکه چون این مسئله با انتخابات ریاست جمهوری ارتباط مستقیمی دارد، باید بیشتر تامل نمایند. چراکه انتخابات ریاست‌جمهوری امری ملی است و اهمیت مشارکت بالا در آن با توجه به وضعیتِ ما در عرصه‌ی بین‌الملل و قرار گرفتنِ ایران در آستانه‌ی مذاکرات جدی با جهان و همچنین مشکلاتِ اقتصادی و معیشتیِ جدی در داخل، امری غیرقابل انکار است. بنابراین اینگونه رفتارها به عرصه‌ی ملی آسیب وارد می کند و افرادی که این رویه‌ها را اتخاذ می‌نمایند باید به آثار سوء رفتارشان، آگاه باشند.

رئیس شورای سیاسی مجمع ایثارگران همچنین در خصوص کاندیداتوری تاجزاده درانتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای تاجزاده فرد شناخته شده‌ای هستند. حضور ایشان در انتخابات، به عنوان کسی که از قبل از انقلاب در بخش بزرگی از تحولات کشور حضور داشته و همچنین به عنوان صاحب‌نظر در عرصه سیاست، می‌تواند موثر باشد.

وی گفت: موضع‌گیری‌ها و دیدگاه‌های آقای تاجزاده باعث شده است ایشان بتوانند ارتباط خوبی با بخش‌های مهمی از جامعه برقرار نمایند. من فکر می‌کنم آمدنِ ایشان به نوعی تلاش برای ایجاد مرزبندی جدی با اپوزیسیون خارج از کشور و کاهش نقش تحریم‌کنندگانِ انتخابات است. طبیعتا حضور ایشان، فارغ از اینکه تائید صلاحیت شوند یا نه، می‌تواند فضای انتخابات را گرمتر و گفتگویی‌تر نماید.

ظریفیان اظهار کرد: با شناختی که من از آقای تاجزاده دارم، هدف ایشان از این اقدام به نوعی توجه به مسئله‌ی جمهوریت نظام و کاهشِ آسیبهایی است که ممکن است متوجه کشور شود.