یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی گفت: آقای دکتر لاریجانی شخصیت مورد احترام اصلاح طلبان هستند، اما بر اساس مانیفست تعیین شده از سوی اصلاح طلبان کاندیدای برگزیده اصلاحات منحصرا از بین نامزدهای اصلاح طلب خواهد بود.

 

محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ظهر پنجشنبه پس از ثبت نام و اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: با اتکا به مدد الهی و امید به اینکه بتوانم در این عرصه اعتماد مردم را جلب کنم در عرصه انتخابات حاضر می‌شوم.

وی گفت: امروز کشور ما در دو سطح ملی و بین‌المللی درگیر چالش های فزاینده ای است. تداوم این روند به زیان مصالح عالی کشور و اهداف نظام است. این وضعیت بسیاری از آحاد محروم به ویژه اقشار مستضعف را نگران کرده‌است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ایران کشور فرصت ها و ظرفیت های بی نظیر انسانی و طبیعی است. بر این باورم که میزان رای ملت و نه تنها مشروعیت نظام بلکه کارآمدی آن وابسته به رضایت مردم و مشارکت آحاد مردم از هر قوم و نژاد و قبیله و مذهب در مدیریت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور است. همچنین باور دارم که قانون اساسی جمهوری اسلامی و به تبع آن نظام حقوقی قدرت در کشور ما به رغم کاستی‌های موجود و ظرفیت‌های لازم برای تعمیق و ارتقای سطح دموکراسی و برون رفت از وضعیت موجود برخوردار است و لازمه آن اجرای بی کم و کاست قانون اساسی به ویژه فصل سوم و چهارم این قانون است.

صادقی مدعی شد: با استناد به شاخص های اقتصادی بین المللی کشور ایران به جز در چند شاخص مانند توسعه انسانی، نوآوری و پیشرفت که دارای رتبه متوسطی است در سایر شاخص ها از قبیل رقابت پذیری، سهولت کسب و کار، حقوق مالکیت از رتبه مناسب و در خور شأن ملت ایران برخوردار نیست.

وی گفت: امروز آنچه مردم را بیشتر رنج می دهد این است که تقریباً هیچ کدام از ارکان حاکمیت در قبال وظایف و مسئولیت هایی که دارند خود را موظف به پاسخگویی به مردم نمی‌دانند و هر کسی این مسئولیت را بر عهده دیگری می داند که این وضعیت موجب ریزش سرمایه انسانی می‌شود. تنها راه بازیابی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی تشکیل دولتی است که مسئولیت پذیر باشد و به عهد و پیمانی که در سند قانون اساسی با مردم بسته است، وفادار باشد و به جای آنکه خود را قیم همه مردم بداند با تمام وجود خدمتگزار آنان باشد.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد:دولت پاسخگو به جای آنکه دائم از موانع شکوه کند با اعتکا بر اعتماد عمومی و پشتوانه خود و مشارکت دادن عامه مردم در مدیریت کشور از فرصت‌های موجود حداکثر استفاده را برای بهبود وضعیت معیشت و رفاه عمومی و جلب نظرات مردم خواهد کرد.

صادقی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی گفت: آقای دکتر لاریجانی شخصیت مورد احترام اصلاح طلبان هستند، اما بر اساس مانیفست تعیین شده از سوی اصلاح طلبان کاندیدای برگزیده اصلاحات منحصرا از بین نامزدهای اصلاح طلب خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتشار خبری مبنی بر انصراف محمدرضا عارف از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در سایت منتسب به انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار کرد: این خبر از منابع موثق دیگر بازنشر شده بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه اگر اصلاح طلبان روی کاندیدای دیگری به جز جنابعالی اجماع کنند، از رقابت ها انصراف می دهید، تاکید کرد: اساسا یکی از تعهداتی که داده ایم تبعیت از خرد جمعی است.

صادقی همچنین در پاسخ به این پرسشی درباره طرح موضوعاتی مبنی بر اقبال جبهه اصلاحات به مسعود پزشکیان اظهار کرد: در حال حاضر هیچ رای گیری در جبهه اصلاحات انجام نشده و بنا بر این شده که پس از ثبت نام رای گیری انجام شود.

 

منبع: ایسنا