در گفت وگو با صبح ما؛

سخنگوی مجمع ایثارگران گفت: کسانی که می پنداشتند که با یکدست شدن قدرت می توان در حوزه اقتصاد و مذکرات موفق بود امروز چه پاسخی در برابر ناتوانی دولت دارند؟!

 

حمیده زرآبادی، سخنگوی مجمع ایثارگران در گفت وگو با صبح ما در تشریح جلسه اخیر شورای سیاسی این حزب گفت: پس از حدود یک سال از اداره کشور توسط دولت اقای رییسی نشان می دهد با ناتوان ترین دولت پس از انقلاب مواجه هستیم.

وی افزود اعضا با بررسی عملکرد دولت سیزدهم بیان کردند که دولت با وجود شعارهای بسیار و ادعاهای گوناگون، در تحقق تمامی وعده ها ناکام بوده است، بحث این نیست که ظرف یکسال دولت تا چه میزان می توانست دستاورد داشته باشد، بحث این است که حتی رویه ها و سیاست های درستی هم در پیش گرفته نشده است تا در اینده برای ملت ثمری داشته باشد.

زرآبادی ادامه داد: دولتی که مشکلات و مسائل اصلی کشور را در رقابت های انتخاباتی نادیده گرفته و دولت وقت را ناتوان، بی عرضه و بانی وضع موجود خطاب قرار می داد، امروز نشان داد که هیچ ایده ای برای اداره کشور نداشته و طبیعتا هیچ راهکاری هم برای برون رفت از بحران ندارد و در واقع بی ایده ترین دولت پس از انقلاب است.

سخنگو مجمع ایثارگران اعلام کرد با بررسی وعده های دولت توسط اعضای شورای سیاسی مجمع ایثارگران مشخص شد دولت کار و عمل آن طور که ادعا می شد نتوانست کاری از پیش ببرد و در واقع دولت وعده و شعار شد.

وی افزود: به طور مثال دولت مدعی بود که سالی یک میلیون مسکن می سازد اما به دلیل اینکه هیچ برنامه ای برای این وعده نداشتند و منابع چنین طرحی شفاف نبود حتی هزار مسکن نتوانستند بسازند چه برسد به یک میلیون! مسئولین دولت مدعی بودند ظرف چند روز بورس را سامان می دهند اما پس از یکسال هنوز هیچ امیدی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه و بورس وجود ندارد.

سخنگوی مجمع ایثارگران گفت: وزیر جوان و انقلابی این دولت مدعی بود با ۳۰۰ میلیون دلار می توان بازار ارز را به ثبات رساند اما می بینیم در حالیکه دولت مدعی است صادرات نفتی افزایش چمشگیر داشته چگونه قیمت دلار به شدت افزایش یافت و دولت از سامان بخشیدن به بازار ارز ناتوان بود.

نماینده سابق مجلس افزود: اقای رییسی مدعی بود که فضای مجازی می شناسند و به هیچ وجه به دنبال ایجاد محدودیت در این حوزه نیست اما الان مردم قضاوت کنند نسبت به یک سال و یا دوسال قبل سرعت اینترنت تا به چه میزان کاهش یافته و چگونه کسب و کارهای کوچک خانگی هر روز در استرس فیلترینگ شبکه های اجتماعی و طرح صیانت که در واقع طرح محدودیت است به سر می برند.

وی بیان کرد: در حالیکه نزدیکان اقای رییسی، دولت قبلی را متهم می کردند که معیشت مردم را به مذاکرات گره زده اما امروز مردم می بینند که با هر خبر به بن بست رسیدن در مذاکرات، بازار چطور متلاطم شده و قیمت ارز طلا ، سکه و مسکن بیش از هر چیز تحت تاثیر حواشی مذاکرات قرار دارد.

او گفت: دولت در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و به طور کلی اداره کشور دچار اشتباهات پیاپی در تصمیم گیری است که از این موارد ده ها مورد را می توان اشاره کرد. تمامی این موارد نشان می دهد که دولت در یکساله اول حضور خود بیش از دولت های پیشین در اجرای سیاست ها ناکام بوده و این ناکامی مهر تاییدی است بر شکست ایده یکدست شدن قدرت!

زرآبادی در پایان گفت: کسانی که می پنداشتند که با یکدست شدن قدرت می توان در حوزه اقتصاد و مذکرات موفق بود امروز چه پاسخی در برابر ناتوانی دولت دارند؟!
امیدواریم مسئولین امر خیلی زود متوجه آفت تک صدایی در جامعه، حذف نخبگان در تصمیم گیری و خانه نشین کردن کارشناسان شده باشند و تا دیر نشده در جهت تغییر سیاست ها و نحوه اداره کشور بربیایند اگر تا الان هم دیر نشده باشد.