بهرامی در ارتباط با آخرین جزئیات پرونده هواپیمای اوکراینی گفت:  کار این پرونده در دادسرا تمام شده است، کیفرخواست امضا شد و ان‌شاءالله در دادگاه در سال جدید رسیدگی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در آیین معارفه دادستان نظامی استان تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح بازگشت به سنگر و خبرهای جدید در رابطه با این طرح گفت: ما این طرح را به این منظور طراحی کردیم که سربازان تصور نکنند که حالا که از خدمت سربازی فرار کردند دیگر نمی‌توانند برگردند، بعضی از آن‌ها از این موضوع می‌ترسیدند، ما کفتیم به سنگرهای خود برگردید و خدمت خود را تمام کنید و بعد از پایان خدمت از معافیت‌های قانونی برخوردار می‌شوید بنابراین آن‌هایی که هنوز به خدمت برنگشتند، برگردند و تا الان بیش از ۳۰ هزار نفر در مدت کمتر از دو سال برگشتند.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: این ۳۰ هزار نفر فرار از خدمت داشتند و خدمت خود را انجام دادند و از معافیت‌ها هم بهره‌مند شدند. به لحاظ اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام دادیم فرار از سربازی کم شده است که این نتیجه خوشایندسازی محیط خدمت، لباس‌ها، غذاها و… و برخورد مسئولان با آن‌ها بوده که بسیار کارساز بوده است.