در گفت وگو با صبح ما؛

جواد امام به صبح ما گفت: باید دید با وجود حکومت و قوای سه گانه یکدست و حذف صداهای منتقد، چه کسانی از این پس مسئولیت تصمیمات اشتباه و پیامدهای آنها برای کشور و ملت را به گردن خواهند گرفت؟! زیرا رییس جمهور نیز خود را در زمره بانیان وضع موجود نمی داند و اینگونه که پیداست هیچکدام از اعضای دولت و مجلس فعلی خود را مقصر وضع موجود تلقی نمی کنند.

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران در گفت وگو با پایگاه خبری صبح ما، در واکنش به اظهارات اخیر ابراهیم رییسی درباره ضرورت عدم بکارگیری بانیان وضع موجود در اداره کشور، گفت: جای تعجب دارد که آقای رییسی با چهار دهه سابقه حضور در قوه قضاییه، خود را جزو بانیان وضع موجود نمی داند و به گونه ای سخن می گوید که انگار از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، منصب و مقامی نداشته است.

وی افزود: با اینکه نظرات مختلفی وجود دارد، اما به نظرم عوامل متعددی را می توان علت ایجاد وضعیت کنونی جامعه دانست و صرف نام بردن از چند شخصیت و یا یک جناح سیاسی به عنوان بانیان وضع موجود، انحرافی بزرگ از موضوع اصلی است که باید به آن توجه کرد.

دبیرکل مجمع ایثارگران ادامه داد: درواقع، اگر بخواهیم به یکی از اصلی ترین بانیان وضع موجود اشاره کنیم، باید شورای نگهبان را مثال بزنیم که با اتکاء به نظارت استصوابی و نگاه تنگ نظرانه، اشخاص با تجربه و متخصص را از صحنه سیاسی، حذف و حق انتخاب را از مردم ایران سلب کرده است.

وی با بیان اینکه خودی و غیرخودی کردن مردم نیز آفت بزرگی در دهه های گذشته بوده است، گفت: نامحرم دانستن ملت و حذف آنها از عرصه های تصمیم گیری و تحمیل سیاست های غلط و هزینه های مترتب بر آنها نیز در زمره مواردی هستند که وضع موجود را ایجاد کرده اند.

امام اظهار داشت: از دیگر عوامل پدیدآورنده وضع موجود، توسل به رویکرد تک صدایی در جامعه، کنار گذاشتن مردم و عدم تحمل منتقدین بوده است که در تعارض با جمهوریت و قانون اساسی به عنوان میثاق با ملت هستند.

دبیرکل مجمع ایثارگران همچنین با اشاره به حذف تدریجی اصل شایسته سالاری در کشور، گفت: آنچه در سال های گذشته شاهد بودیم، کوتوله پروری، تحریف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین مخدوش نمودن چهره واقعی بنیانگذاران نظام جمهوری اسلامی بوده است. لذا باید دید چه کسانی، سرمایه های اجتماعی را به بهانه نداشتن «تعهد» از عرصه های فکری و اجرایی حذف کردند؟ بی تردید یکی از بانیان اصلی وضع موجود، انحصارطلبانی هستند که هیچکس جز خود را شایسته حضور در قدرت نمی دانند.

جواد امام با بیان اینکه اقلیتی در کشور منافع ملی را فدای انحصارطلبی خود در قدرت کرده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم شناخت دقیقی از بانیان وضع موجود پیدا کنیم، موارد زیادی وجود دارد که می توان نام برد؛ اما باید دید با وجود حکومت و قوای سه گانه یکدست و حذف صداهای منتقد، چه کسانی از این پس مسئولیت تصمیمات اشتباه و پیامدهای آنها برای کشور و ملت را به گردن خواهند گرفت؟! زیرا رییس جمهور نیز خود را در زمره بانیان وضع موجود نمی داند و اینگونه که پیداست هیچکدام از اعضای دولت و مجلس فعلی خود را مقصر وضع موجود تلقی نمی کنند.

او در پایان گفت: بنابراین معلوم نیست چه کسانی قرار است منبعد مسئولیت ادامه تحریم‌ها ، وضعیت معیشت ، حذف ارز ترجیحی، افزایش ۶۲ درصدی مالیات و تعرفه های حقوق گمرکی، ، افزایش نقدینگی و تورم ،طرح صیانت، عدم پذیرش نظام رتبه بندی معلمان، حذف غربالگری و…را برعهده گیرند؟!