یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: سازوکار انتخاب به صورت واقعی که مردم در آن مشارکت داشته باشند بی اثر شده بنابراین مردم بی توجهی نشان دادند وگرنه عدم مشارکت ربطی به خاتمی، اصلاح طلبان و اصلاحات ندارد.

 

«جواد امام»، عضو جبهه اصلاحات و دبیرکل مجمع ایثارگران، در خصوص بی توجهی به اصلاح طلبان در جریان انتحابات ۱۴۰۰ و نقش خاتمی گفت: بحث بی توجهی نیست؛ بحث مردم با خاتمی و اصلاحات نیست. بحث مردم در واقع نحوه برگزاری انتخابات، بررسی صلاحیت ها و اعمال نظرهایی است که صورت می‌گیرد و انتخابات را از معنا تهی می کند. سازوکار انتخاب به صورت واقعی که مردم در آن مشارکت داشته باشند بی اثر شده بنابراین مردم بی توجهی نشان دادند وگرنه عدم مشارکت ربطی به خاتمی، اصلاح طلبان و اصلاحات ندارد.

 

او افزود: باید به این وجه توجه شود و حق انتخاب را به مردم بدهیم نه اینکه ما اول انتخاب کنیم و حق انتخاب از مردم گرفته شود و آنها محکوم به رای دادن شوند.

او در خصوص حمایت سید محمد خاتمی از عبدالناصر همتی متذکر شد: ایشان از هیچ فردی حمایت نکرد.

 

جواد امام عنوان کرد: حتما اصلاح طلبان باید تا جایی که می توانند در کنار هم قرار بگیرند و نسبت به گفتمان اصلاحات و هم برای تجدید ساختار و  هم برای تقویت ساختار بازخوانیداشته باشند. حتما باید در این فرصتی که انتخابات نیست بیشتر مشغول خود شوند و آنچه که باعث آسیب بوده آن را، شناسایی کنند تا در آینده نزدیک به جامعه برگردند.

او تصریح کرد: اندیشه اصلاح طلبی برای یک جامعه پویا و رو به جلو همیشه ضروری و لازم است و مردم از اندیشه اصلاح طلبی، بازگردان نیستند؛ نکته ای که وجود دارد و شاید به اصلاح طلبان اشکالی وارد باشد این است که اصلاح طلبان، اشکالات را برطرف کنند تا مجدد مورد اقبال جامعه قرار بگیرند. اینکه بگوییم مردم از اندیشه اصلاح طلبی روی گردان هستند نه این طور نیست. به نظر من مردم با اندیشه اصلاح طلبی مشکلی ندارند و اگر اشکالی است به اصلاح طلبان برمی گردد نه به اندیشه اصلاح طلبان.

منبع: برنا