دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: به نظرم مناظره‌ها هیچ کمکی به ترغیب مردم نکرده است. صداوسیما حساب شده عمل کرد و تلاش می‌کند که مشارکت افزایش پیدا نکند. چون با افزایش مشارکت با وجود اینکه همه را رد صلاحیت کرده‌اند، امکان بر هم خوردن بازی بود.

 

در پی انتشار اطلاعیه‌ای جعلی در فضای مجازی مبنی بر حمایت سیدمحمد خاتمی از یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، جواد امام یکی از نزدیکان او این اطلاعیه را تکذیب کرد و همچنین به نظر سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی نسبت به ناصر همتی و محسن مهرعلیزاده و سنجش کیفیت مناظره‌ها در صداوسیما پرداخت.

«صداوسیما نمی‎‌خواهد مشارکت مردم افزایش یابد»

جواد امام- مدیر عامل بنیاد باران- درباره‌ بررسی عملکرد ناصر همتی و محسن مهرعلیزاده گفت: به عقیده‌ی من باید کلیت مناظرات را در نظر بگیریم. چون روشی که صدا و سیما در پیش گرفته، سوالاتی که طرح کرده و نحوه‌ی زمان‌بندی اساساً امکان ظهور و بروز و تشویق مردم برای حضور در این صحنه وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه این مناظره‌ها باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات نمی‌شود، افزود: به نظرم این مناظره‌ها هیچ کمکی به ترغیب مردم نکرده است. صداوسیما حساب شده عمل کرد و تلاش می‌کند که مشارکت افزایش پیدا نکند. چون با افزایش مشارکت با وجود اینکه همه را رد صلاحیت کرده‌اند، امکان بر هم خوردن بازی بود. اگر مشارکت افزایش پیدا کند، تمام برنامه‌های دوستان بهم می‌ریزد. پس از نظر من مناظرات در تراز انتظار مردم، کشور و جایگاه رئیس جمهور نیست.

«مشکل نحوه‌ی مناظره است، نه همتی و مهرعلیزاده»

وی تاکید کرد: به آقای همتی و مهرعلیزاده نقدی وارد نیست، مشکل نحوه‌ی برگزاری مناظره است. سوال‌های چالشی مورد انتظار مردم، پرسیده نمی‌شود. در سطح شهر و استان‌ها فقط یکی از کاندیداها ستاد دارد و تبلیغ می‌کند. ماه و فلک بسیج شده‌اند که وضعیت از مسیر تعیین شده خارج نشود.

مدیر عامل بنیاد باران درباره‌ نظر سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی درباره‌ی ناصر همتی و محسن مهرعلیزاده گفت: آقای خمینی و آقای خاتمی نسبت به این بزرگوار هیچ اظهار نظری نکرده‌اند، آقای خاتمی حامی جبهه اصلاحات است؛ راساً ورود نمی‌کنند و از هیچ‌کس حمایت نمی‌کنند. این روزها جنگ روانی ایجاد شده و خبرهای کذبی را منتشر می‌کنند. بارها در همین راستا این اخبار ساختگی که به نام بنیاد باران و نشست خبرنگاران با آقای خاتمی منتشر شده است را تکذیب کردم. اعلام حمایت از هر کاندیدایی کذب محض است. آقای خاتمی راجع به هیچکس صحبتی نداشته است.

«اطلاعیه‌ها هیچ نسبتی با جبهه اصلاحات ندارد»

امام با تاکید بر اینکه برخی اطلاعیه‌های ساختگی که با نام اصلاح‌طلبان در فضای مجازی منتشر می‌شود ربطی به جبهه اصلاحات ایران ندارد، اضافه کرد: اطلاعیه‌هایی که به نام «جبهه اصلاح‌طلبان» و «جبهه مردمی اصلاحات» در فضای مجازی منتشر می‌شود، هیچ نسبتی با جبهه اصلاحات ایران ندارد. با این عناوین از اسم جبهه اصلاحات استفاده کردند و مردم را گمراه می‌کنند. برای اینکه آنها هم از حقوق خودشان استفاده کنند، اسامی احزاب و اشخاص را معرفی کنند، تا مردم به اشتباه نیفتند. جبهه اصلاحات ایران از سی و یک حزب تشکیل شده است.

جواد امام درباره‌ی احتمال تغییر نظر سید حسن خمینی و سید محمد خاتمی در روزهای آخر انتخابات به نفع یکی از کاندیداهای موجود، گفت: نمی‌توانم از جانب آنها صحبت کنم، اگر اکثر مردم در این زمینه تصمیمی بگیرند، بر خلاف مسیری که شاهد هستیم، هر امکان دیگری هم می‌توان متصور شد.

 

منبع: انصاف نیوز