رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: تعداد کودکان زباله‌گرد از دو دسته دیگر کمتر است و جزو مشاغل غیرمعمول و پرخطر به شمار می‌آید. براساس اطلاعات سازمان‌های مردم‌نهاد (ان جی او) در تهران حدود چهار هزار کودک زباله‌گرد وجود دارد.

 

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: براساس اطلاعات سازمان‌های مردم‌نهاد در تهران نزدیک به چهار هزار کودک زباله‌گرد وجود دارد. زباله‌گردی جزو مشاغل غیرمعمول و پرخطر به شمار می‌آید.

محمود علی‌گو در برنامه تلویزیونی با موضوع «کودکان کار و خیابان» افزود: براساس آمار وزارت کار در سال ۱۳۹۶، ۵۰۰ هزار کودک کار در سطح کشور وجود دارد که به سه دسته کودکان کار کارگاهی، کودکان‌کار در خیابان و کودکان زباله‌گرد تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشترین کودکان کار از دسته کارگاهی هستند که کمترین میزان توجه به آنها شده است. جمعیت کودکان کار در خیابان، قابل شمارش نیست و براساس آمار بهزیستی حدود ۱۴ هزار کودک کار در خیابان در کل کشور تخمین زده شده است.

تعداد کودکان زباله‌گرد از دو دسته دیگر کمتر است و جزو مشاغل غیرمعمول و پرخطر به شمار می‌آید. براساس اطلاعات سازمان‌های مردم‌نهاد (ان جی او) در تهران حدود چهار هزار کودک زباله‌گرد وجود دارد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در این قانون اعلام شده که کودکان زیر ۱۸ سال منع کار دارند اما در قانون کار جمهوری اسلامی عنوان شده که کارکودکان بین ۱۵ تا ۱۸ سال، در صورتی که کار به آنها آسیب نرساند، بلامانع است.