اختصاصی؛

مسئول روابط عمومی مرکز پژوهش‌ های مجلس با استفاده از اکانت رسمی مرکز پژوهش‌ها، به اصطلاحی که محسن رضایی به اشتباه در حمایت از مردم آذربایجان بکار برد، پرداخت.

 

به گزارش صبح ما، در خلال دومین مناظره کاندیداهای شورای نگهبان که چندان هم مورد توجه عموم مردم نبود، اتفاق دیگری رخ داد که پرده از یک نقص در روند برگزاری انتخابات برمی دارد. وقتی شرط استعفا از شغل فعلی برای کاندیداتوری کنار گذاشته می شود، افراد می توانند از امکانات عمومی و بیت المال برای مطرح ساختن نام خود بهره برند.

در این دور از انتخابات نیز، رئیس دستگاه قضا که باید به شکایت های انتخاباتی رسیدگی کند، خود کاندیدای انتخابات است. از سوی دیگر، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که سالانه میلیاردها تومان بودجه می‌گیرد برای اینکه پژوهش های مهم انجام دهد، بدون اینکه از سمت فعلی خود استعفا دهد کاندیدای انتخابات شده است.

اما امروز یک نمونه استفاده از رسانه رسمی مرکز پژوهش های مجلس در حمایت از زاکانی نشان داد که سیستم انتخابات دچار نقصانی بزرگ است. چگونه می شود که افراد از امکانات بیت المال و حتی نیروی انسانی درون اداره خود برای تبلیغات استفاده کنند و زمانی که انتقادی از آنها می شود، نامش را اشتباه بگذارند!

متاسفانه مسئول روابط عمومی مرکز پژوهش‌ های مجلس با استفاده از اکانت رسمی مرکز پژوهش‌ها، به اصطلاحی که محسن رضایی به اشتباه در حمایت از مردم آذربایجان بکار برد، پرداخت.

معلوم نیست چه شخص یا نهادی قرار است با این نوع تخلفات انتخاباتی مقابله کند. چرا که حتی اگر قوه قضائیه بخواهد بر فرض محال علیه این کاندیدای خاص اقدام کند، این شائبه ایجاد می شود که رئیس قوه قضاییه که خود نامزد رقابت های انتخاباتی است یکی از کاندیداهای دیگر را در رقابت های انتخاباتی تحت فشار گذاشته است.